لوگوی سردخانه

زنجیره بلوکی در ارسال بار ـ آیا این تحول بزرگ بعدی است؟

blockchain

 

زنجیره تأمین شامل تهیه، ایجاد سفارشات، بسته بندی، حمل و نقل و توزیع کالا و غیره است؛ که این به خودی خود یک فرآیند پیچیده می باشد. بسته به نوع محصول، زنجیره تأمین می تواند وارد صدها مرحله شده، به چندین مکان در سراسر جهان گسترش یافته، انبوهی از فاکتورها و پرداخت ها و بسیاری از افراد و تجارت ها را در بر گرفته، و پروسه تحویل در آن حتی ممکن است تا چندین ماه به طول بیانجامد. لذا، با همه این پیچیدگی ها، مطمئناً فرد، به یک منبع قابل اعتماد و شفاف نیاز دارد تا چنین حجم عظیمی از داده ها و فعالیت ها را اداره کند. اینجاست که زنجیره بلوکی آماده است تا شیوه کار زنجیره تأمین و لجستیک را تغییر دهد.


 

درک زنجیره بلوکی

استفاده از زنجیره بلوکی برای اولین بار با رمز ارز بیت کوین آغاز شد و اکنون نیز در حال تسری به مشاغل دیگر است. همانطور که توسط "جان ـ آمرین ورابوترا" نایب رئیس فناوری و فرآیند در شرکت "فناوری های مولکولی نوا" گفته شده: "تکنولوژی حاضر در پس دارایی دیجیتال و پرداخت دیجیتال بیت کوین، پتانسیل تغییر دادن زنجیره تأمین را داراست".

زنجیره بلوکی، یک پایگاه داده توزیع یافته است که شامل سوابق وقایع، به صورت پیوسته می باشد که می تواند توسط کاربران ارزیابی و بررسی شود. داده های اضافی را می توان اضافه کرد، با این حال، هیچ گونه تغییر یا حذفی که منجر به ایجاد داده های جعلی شود، امکان پذیر نیست.

در اصل، زنجیره بلوکی، یک مکانیزم ضبط سوابق است که با افزایش شفافیت و ارائه دید پایاپای از مرحله سفارش و سردخانه گرفته تا مراحل تحویل و پرداخت، تجارت در اینترنت را آسان و ایمن می کند.

 

transiction

 

چگونه زنجیره بلوکی، ارسال بار را تحت تأثیر قرار می دهد؟

هر بار که محموله ای ارسال می شود، معامله مرتبط با آن ثبت شده و یک تاریخچه دائمی از محموله، از مرحله سفارش تا تحویل ایجاد می شود.


 

شفاف و ایمن

بانک اطلاعاتی زنجیره بلوکی، شفاف و ایمن است؛ که این امر باعث می شود فرایند پرداخت و سفارش و تسویه حساب، به راحتی در بین دفاتر کل مختلف قابل دسترسی باشد. ردیابی سفارشات خرید، اصلاح سفارشات، رسید ها و اعلامیه های حمل و نقل، ساده تر می شوند. هر کسی از هر مکان و هر زمانی می تواند از طریق اینترنت به این اطلاعات غیر متمرکز دسترسی پیدا کند.

 

ریشه کن کردن کلاهبرداری

شرح معاملات مرتبط با محموله به راحتی در دسترس همه افراد حاضر در شبکه است و امکان عوض کردن آن وجود ندارد، در نتیجه امکان کلاه برداری از میان می رود. زنجیره بلوکی، با دارا بودن مزیت های معامله ای، همچنین اجازه مسیر دهی مجدد لحظه ای را هنگامی که با داده های ترافیکی یا آب و هوایی ترکیب شده باشد، فراهم می کند.

 

calculator

 

در دسترس بودن سوابق گذشته

به لطف تمام اطلاعات موجود و در دسترس زنجیره بلوکی، هر شخصی که در معامله شرکت می کند، می تواند تراکنش های گذشته را مشاهده کند. به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد فرآیند تولید، مونتاژ و تحویل با فروشندگان و تهیه کنندگان، شفاف و کارآمد می شود.


 

اطلاعات محصول

با استفاده از فناوری جدید زنجیره بلوکی، خریداران یا مصرف کنندگان می توانند بدانند که محصولات از کجا تهیه شده و هزینه حمل و نقل آن ها چه مقدار است. از این رو استفاده و تحکیم شیوه های اخلاق مدار خرید و تهیه کالا، برای شرکت ها و افراد ساده تر می شود.


 

به دلیل مزایای بسیار زیاد زنجیره بلوکی، ارسال کنندگان بار همچون شرکت سردخانه، برای کانالیزه کردن سود و تحکیم روابط در سرتاسر زنجیره تأمین، مشغول یافتن راه هایی برای سرمایه گذاری در این فناوری جدید هستند. اگرچه چالش هایی مرتبط با به کار گیری زنجیره بلوکی وجود دارد، اما با شروع به استفاده شرکت های بیشتر از این فناوری، شاهد موارد بیشتری از موفقیت استفاده از آن خواهیم بود.

 

 

مترجم: رامین حیاتی


 

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش