لوگوی سردخانه

8 مورد از طرقی که ساخت و ساز انبار، موجب تکامل سردخانه شد - قسمت 2

سردخانه داغ است!
 

بر اساس داده های سی.بی.آر.ای، رشد در فروش آنلاین خوار و بار و تحویل بسته های خوراکی، تقاضا را تا 330هزار متر مربع فضای ذخیره سازی سرد در عرض پنج سال آینده، افزایش خواهد داد.

 

زوبل از دفتر سی.بی.آر.ای می گوید: "ما معتقدیم که غذا، معضل بزرگ بعدی در این عرصه خواهد بود. در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از مواد غذایی به صورت آنلاین فروخته می شود و ما شاهد تغییر این امر هستیم."

 

اما مواد فاسد شدنی، نیاز به رسیدگی ویژه دارند. وی می افزاید: "مشکل اصلی در تحویل غذا به خانه ها، حفظ زنجیره تأمین سرد از فریزر به مرکز توزیع و از آنجا تا جلوی درب خانه شما است."

 

زوبل در ادامه می گوید که ساختمان های مجهز حاوی مواد غذایی، چهار تا پنج برابر ساختمان های سنتی صنعتی، هزینه دارند. ملاحظات ویژه ای که در این ساختمان ها باید اعمال شوند شامل سقف های محکمی که می توانند واحدهای خنک کننده سنگین را نگاه داشته و کف هایی که می توانند سیستم های خنک کننده را در زیر حفظ کنند، می شود.

 

افزودن ظرفیت های سردخانه ای به پروژه های انبار، به دلیل ماهیت تخصصی و طبیعت ویژه منبع محور ذخیره سازی سرد، به زمان و دانش بیشتری از طرف پیمانکار نیاز دارد. به عنوان مثال در شفتر کالیفرنیا، شرکت گریکُر در حال ساختن یک تأسیسات سردخانه ای برای والمارت، با تمرکز بر نگهداری مواد غذایی تازه و یخ زده است که قرار است در سال 2020 افتتاح شود. مناطق کنترل شده دمایی شامل یک فریزر منفی 26 درجه، مخزن گوشت منفی 2 درجه، مخزن مواد تر 1 درجه، مخزن مواد لبنی 1 درجه و یک منطقه کالاهای خشک 12 درجه می باشد (واحدها از فارنهایت به سلسیوس تبدیل شده اند).

 

بر اساس گزارش سی بی آر ای، انتظار می رود که عمده تقاضا برای سردخانه در ایالت های تولیدکننده غذا مانند کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس، ویسکانسین و واشنگتن متمرکز شوند، که در آن ایالت ها زنجیره تامین مواد غذایی قابل توجهی وجود دارد. علاوه بر این، این ایالت ها شامل شهرهای بزرگی مانند آستین ، سیاتل و لس آنجلس می شوند که مصرف کنندگان پر مشغله شهری با احتمال بیشتری سفارش خرید مواد غذایی را بصورت آنلاین انجام می دهند.
 

سیستم ها و پوسته ها قوی تر و قدرتمندتر شده اند

 

تأسیسات انبار بزرگ، نیازمند پاکت ها و زیرساخت های قوی برای نگهداری و اداره ماشین ﺁلات بزرگ، قفسه ها و میان اشکوب هایی (طبقات میانی) که به آن ها مجهز هستند، می باشد و شرکت های ساختمانی، زمین ها، دیوارها و سقف ها را برای جای دادن اقلام، در درون خود تقویت می کنند.

در سال های گذشته، طراحی انبار، خواستار کف های فوق تخت بود که برای جلوگیری از چپ شدن لیفتراک هایی که پالت ها را از ارتفاع 15 متری قفسه ها بیرون می کشند، لازم است. گریسون می گوید: اکنون که این صنعت از انبارهای کُپه ای فاصله گرفته است، کف های فوق مسطح چندان لازم نیستند، اما ضخامت و استحکام، بسیار مهم است و افزودن15 تا 20 سانت ورقه تقویت شده به کف، استاندارد است.
 

علاوه بر این، ساخت پوسته ها برای راحتی کارگران نیاز به عایق کاری بیشتری دارد و سقف ها نیز برای نگهداری سیستم های پیشرفته HVAC باید مقاوم تر باشند.

 

گریسون خاطرنشان کرد: "بهره برداری از بیش از 330هزار متر مربع مراکز توزیع با فناوری پیشرفته، به برق زیادی نیاز دارد. چند دهه پیش، کار تأسیسات با ۵۰۰۰ آمپر راه می افتاد؛ اما امروزه این رقم به ۱۲۰۰۰ آمپر نزدیک شده است." وی افزود: "این ساختمان ها به انرژی زیادی احتیاج دارند. بسیاری از مالکان، برای کمک به جبران برخی از هزینه های آب و برق، پانل های خورشیدی در پشت بام درخواست می کنند."

 

زوبل می گوید: "بسیاری از مالکان نیز به لیفتراک ها و دیگر وسایل نقلیه برقی روی آورده اند و از اینرو نیاز به پیش بینی محل شارژ آن ها در ساختمان دارند."

 

محوطه ها بزرگ تر شده اند

 

شرکت جی.ای که در ماه فوریه به عنوان مرکز توزیع جدید منطقه دنور افتتاح شد، برای ایجاد یک جریان گردش اجناس با کارایی بالا، طراحی شد؛ که این کارایی از محوطه پارکینگ آن شروع می شود. این مکان دارای فضای پارکینگ برای 100 تریلر ، 70 درب اسکله و سنسور های RFID می باشد که امکان بازخورد آنی در مورد تمام وسایل نقلیه ورودی و خروجی از ساختمان را فراهم می کند.

 

زوبل می گوید که "این حس احتیاج به پارکینگ تریلر و ورود و خروج سریع، باعث تغییر روش طراحی محوطه های سردخانه شده است."
 

وی می افزاید: "یکی از محرک های بزرگ این روزها، میزان فضای پارکینگ تریلر، بارگیری و ذخیره می باشد. محوطه های تأسیساتی در حومه ی شهرها، حتی سریعتر از امکانات موجود ساخته شده در خود، رشد کرده اند."

 

ja-company
مرکز توزیع شرکت جی.ای در منطقه دنور


 

او می گوید: "آنچه که اتفاق افتاده این است که پوشش محوطه ساختمان از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است این در حالی است که ۲۵ تا ۳۳ درصد از محوطه را ساختمان می گیرد. همه این ها در حالی است که ساختمان ها در حال بزرگ تر شدن هستند، که این بدین معنی است که محوطه های تأسیسات نیز در حال بزرگ تر شدن هستند."


 

به عنوان مثال، محوطه ۶۸ هکتاری مرکز توزیع مواد فاسد شدنی والمارت در شفتر کالیفرنیا، یک تعمیرگاه کامیون، ایستگاه سوخت رسانی، مرکز پردازش پالت، ساختمان نگهداری، ساختمان پمپ آتش نشانی و یک ساختمان نگهبانی را شامل می شود. ساختمان اصلی شامل 183هزار متر مربع فضای سردخانه، 13هزار متر مربع فضای اداری، یک اشکوب 1430 متر مربعی و یک مرکز انرژی 1893 متر مربعی خواهد بود.


 

گریسون می گوید: "پیکربندی داک (بارانداز یا همان محل تخلیه بار) نیز در حال تغییر است. شرکت ها به جای آوردن کالاها از یک سمت و خارج کردن آن ها از سمتی دیگر، محصولات را از یک طرف آورده، چرخه ای را در داخل ساختمان دنبال کرده و از همان طرف بیرون می آورند."


 

"این بدین معنی است که شما دیگر به اندازه ای که پیش از این به فضای داک نیاز داشتید، نیاز ندارید."

 

به تجربه نیاز است
 

بیشاف می گوید: "بهسازی‌ های پیشرفته، زمان ‌های تحویل سریع و محوطه‌ ها و سازه‌ های بسیار وسیع، نیاز به سطح تخصص ویژه‌ ای از سوی سازندگان و زیر مجموعه ‌های آن ها دارد. اعضای با تجربه در تیم ها در تمامی سطوح برای به انجام رساندن درست و به موقع کار، حیاتی هستند."

 

وی ادامه می دهد: "در پایان روز، انجام این کار واقعا به توانایی های مدیریتی تیمی که شما در محل مستقر کردید، بستگی دارد. میانگین دوره تصدی مدیر پروژه در شرکت گری، بیش از ۱۲ سال است. اگرچه شرکت گری در بسیاری از بخش ها ساخت و ساز می کند، لکن کارکنان فقط به یک نوع از ساخت و ساز، اختصاص دارند."
 

بیشاف می گوید: "اعضای تیم ما از پروژه های مراقبت های بهداشتی یا چند خانواده ای خارج نمی شوند، آن ها به طور ویژه بر روی تأسیسات صنعتی کار می کنند و این امر مزیتی بزرگ برای ما محسوب می شود. ما در چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در این بخش بوده ایم؛ چرا که پروژه ها بزرگتر و فنی تر می شوند، و ما هرگز نمی توانستیم همه این کارها را بدون یک کادر حرفه ای با تجربه انجام دهیم."
 

گریسون می افزاید: "یک تیم خوب آموزش دیده می تواند به انجام کار در برنامه ریزی های زمانی دقیق کمک کند. ارزش سرعت و کیفیت کار برای این کارخانه ها بیش از قیمت کم در مزایده اهمیت دارد؛ چرا که سازندگان باید بتوانند خیلی سریع و درست، کار خود را در اولین فرصت انجام دهند؛ تا مالک بتواند شروع به نصب تجهیزات کند."

 

"شرکت لیتون بر سر پیمانکاران فرعی مضایقه نمی کند و باید مطمئن شود که آن ها قادر خواهند بود این پروژه های عظیم را به موقع تحویل دهند." وی افزود: "شما باید دنبال این بگردید که چه کسانی از همه شایسته تر هستند، نه اینکه فقط به دنبال ارزان ترین افراد شهر باشید."


قسمت اول

 

منبع: ConstructionDive

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۵ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش