لوگوی سردخانه

اتوماسیون سردخانه و مزایای آن برای زنجیره تامین

اتوماسیون

 

در زنجیره تأمین ، اتوماسیون به طور کلی به معنای "ایجاد فن آوری و ملحقات آن، برای کنترل و نظارت بر تولید و توزیع کالاها و خدمات مختلف" است. در مدیریت سردخانه، اتوماسیون به صورت گسترده ای، به عنوان یکی از مؤثرترین راههای مورد استفاده جهت کاهش تقاضای نیروی کار، افزایش دقت، کارایی و سرعت معرفی شده است. با افزایش تعداد تولیدکنندگان و خریداران در حال تلاش برای به حداقل رساندن رد پای کربن؛ اتوماسیون، راهی برای صرفه جویی اقتصادی در اختیار آنها قرار داده و همچنین باعث می شود آنها در کارهای خود از کاغذ استفاده نکنند.

(توضیح مترجم: منظور از رد پای کربن در اینجا مقدار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط اشخاص یا شرکت ها می باشد)

با وجود رونق در خرده فروشی آنلاین، بسیاری از بزرگترین خرده فروشان آنلاین جهان از سردخانه های خودکار برای انجام کار خود استفاده می کنند، از فرآیند انبارداری ، برداشت و بسته بندی گرفته تا فرآیند تحویل کالا. برای اینکه بفهمیم اتوماسیون در چه مواردی می تواند به بهترین وجه اعمال شود، بیایید نگاهی به برخی از جنبه های کلیدی آن بیاندازیم.

 

اتوماسیون سردخانه

 

مزایای اتوماسیون سردخانه

اتوماسیون سردخانه برای شما مجموعه ای از مزایا فراهم می کند. مزایایی از قبیل:

 

  1. کاهش هزینه ها

اتوماسیون سردخانه نیاز ساعت است، زیرا تنها یک راه حل واحد برای شما فراهم نمی کند. فن آوری آن مطابق تقاضای سازمان شما سازگار می شود تا سردخانه شما را مقرون به صرفه سازد. شما با کمک اتوماسیون سردخانه می توانید نیروی کار یدی را به میزان چشمگیری کاهش داده و همچنین از اضافه کاری کارمندان خود نیز بکاهید. و همچنین ، ماشین آلات می توانند در صورت نیاز و بدون هدایت انسان، به صورت شبانه روزی کار کنند و به همین دلیل در کل هزینه بیشتری کاهش می یابد.

 

ثانیا ، اشتباهات در سردخانه می تواند به ضایعات و ناکارآمدی منجر شده و از این رو منجر به پرداخت هزینه های بالا توسط شما شود. بسیاری از اوقات، اشتباهاتی که در سردخانه رخ می دهد مربوط به انتخاب و برداشت کالای اشتباهی است که این امر می تواند از طریق "برچسب های بارکد و اتوماسیون اسکن" برطرف شود. این کارها به بسته بندی مناسب محصول کمک کرده و همچنین در ردیابی آن مفید خواهد بود.

 

  1. کارایی و دقت بیشتر

شناسایی یک SKU خاص در میان صدها یا هزاران SKU در داخل یک سردخانه می تواند پروسه ای زمان بر باشد.

(توضیح مترجم: منظور از sku یا واحد نگهداری کالا (Stock Keeping Unit) در اینجا یک بارکد قابل اسکن است که اغلب در برچسب های محصول چاپ می شود. این برچسب به ما اجازه می دهد تا به طور خودکار حرکت کالا در سردخانه را ردیابی کنیم. اینوستوپدیا)

به هر حال ، سیستم های خودکار بلافاصله کالا را شناسایی می کنند که این می تواند زمان مصرفی شما را به حداقل رسانده و بر سرعت انجام سفارش بیافزاید.

علاوه بر این، شما می توانید تمام داده ها را در سیستم کامپیوتر مرکزی خود داشته باشید که این امر استفاده از فرم ها و کاغذ بازی را به حداقل می رساند. هنگامی که اتوماسیون را برای کنترل موجودی سردخانه اجرا کنید، می توانید آیتم ها را بطور خودکار بشمارید که به این ترتیب، زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد.

 

  1. حداکثر کردن فضای موجودی کالا

فضای موجودی کالا یکی از بزرگترین موانع و محدودیت هایی است که می توان با کمک اتوماسیون بر آن غلبه کرد. روبات ها یا دستگاه های دیگر می توانند یافتن و ذخیره سازی کالا را با سهولت انجام دهند. برای افراد دشوار است که به راهروهای تنگ و تاریک بروند، اما برای روبات های سفارشی ساز و متحرک که می توانند از فضاهای کوچک برای قرار دادن پالت در مقصد مناسب استفاده کنند، این کار آسان است. این بدان معناست که حتی اگر راهروهای تنگ و تاریک نیز دارید، روبات ها می توانند از سالم بودن کالاها در آن فضاها اطمینان حاصل کنند؛ که این امر می تواند به شما در گسترش ظرفیت ذخیره سازی کمک کند.

 

تکنولوژی سردخانه

 

 

نمونه هایی از استفاده بروز فناوری اتوماسیون سردخانه:

 

رباتیک

شرکت های مختلفی وجود دارند که به دلیل درک مزایای اتوماسیون، هزینه های زیادی را برای استقرار اتوماسیون روباتیک برای فرآیند یافتن و ذخیره سازی کالاها در سردخانه صرف کرده اند.

  • آمازون: واحد رباتیک شرکت آمازون،  رباتی به نام "چاک" را طراحی کرده است که کمی شبیه به یک تردمیل به همراه سنسورها و سیستم های ناوبری است.
  • CommonSense Robotics: یک شرکت اسرائیلی هستند که روبات هایی را طراحی کرده اند که می توانند کالا را برداشت و بسته بندی کنند.
  • Exotec Solutions: یک استارتاپ فرانسوی هستند که ربات Skypod را طراحی کرده اند که می تواند پنج برابر بالاتر از حامل های قفسه های سنتی صعود کرده و این کار را هم به موقع و سر وقت انجام دهد.

شرکت های مختلف دیگری نیز وجود دارند که در حال طراحی روبات های خودکاری هستند که می توانند کالاها را سریعتر برداشته و جابجا کنند.

 

 

سیستم مدیریت سردخانه

یک مجموعه مدیریت سردخانه می تواند هر ساختار سردخانه ای را که سرعت و کارایی فرآیندهای توزیع را افزایش می دهد، ترسیم کرده و حرکت کالاهای داخلی را بهینه کند.

با سیستم مدیریت سردخانه شما می توانید:

  •  در وقت صرفه جویی کرده و عملیات سردخانه خود را به نرمی و روانی انجام دهید.
  •  اطلاعات لحظه ای و ناکارآمدی های نقطه ای که اتفاق می افتد را دریافت کنید.
  •  از درخواست از پرسنل خود برای ارائه داده ها بر روی کاغذ به خودتان خلاص شوید، زیرا سیستم مدیریت سردخانه می تواند تمام داده ها را به شما ارائه دهد.

با مزایایی همچون کاهش هزینه ها ، راندمان بالا و موارد دیگر، به نظر می رسد که شرکت های بیشتری در زمان آینده به اتوماسیون سردخانه  بپردازند.

 

منبع: 20cube.com

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش