لوگوی سردخانه

کاربرد تیمار ازن برای ضدعفونی و افزایش ماندگاری میوه‌‌ی هلو در سردخانه

 

تجزیه‌ی داخلی و پوسیدگی میوه علت اصلی تلفات هلو پس از برداشت محصول است. پوسیدگی قهوه‌ای، ناشی از Monilinia fructicola (G.Wint.) Honey ، مهم‌ترین بیماری میوه‌های سنگی پس از برداشت در کالیفرنیا است. بسته به شرایط آب و هوایی و جابجایی پس از برداشت، سایر بیماری‌های شایع پس از برداشت میوه‌های سنگی، کپک خاکستری است که توسط Botrytis cinerea Pers ایجاد می‌شود.

 

ازن و ماندگاری هلو - Ozon

 

Mucor Fr. و پوسیدگی Rhizopus، به ترتیب ناشی از Mucor piriformis E. Fischer و Rhizopus stolonifera (Ehrenb.) Lind هستند و کپک آبی، بوسیله‌ی Penicillium expansum Link تولید می‌شود. در حال حاضر برای کنترل مؤثر بیماری‌های پس از برداشت، اقدامات مدیریت تلفیقی آفات شامل استفاده از قارچ کش‌های قبل و بعد از برداشت ضروری است.

 

ازن و ماندگاری هلو - Ozon

 

مشکلات مرتبط با استفاده از قارچ کش‌های مصنوعی مانند تکثیر سویه‌های مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا یا نگرانی در مورد سلامت عمومی و آلودگی محیطی، نیاز به توسعه‌ی تیمارهای جایگزین را افزایش داده است. قرار گرفتن در معرض ازن به طور مداوم در غلظت  ppm 0/3 (مقدار حد آستانه US-OSHA برای قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت) رشد میکروبی هوایی و اسپور را در زخم هلو با نام Elegant Lady که با Monilinia fructicola ،Botrytis cinerea ، Mucor piriformis یا Penicillium expansum تلقیح شده است، مهار می‌کند و به مدت 4 هفته در دمای 5 درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت نسبی 90٪  نگهداری می‌شود.

 

ازن و ماندگاری هلو - Ozon

 

چنانچه تمایل به خرید محصولات ضدعفونی شده با ازن و یا نگهداری محصولات غذایی خود در سردخانه‌های مجهز به سیستم‌های ضدعفونی با ازن دارید، با سایت سردخانه در ارتباط باشید.

 

منبع: semanticscholar.org

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش