لوگوی سردخانه

چگونه پروتکل ها می توانند میان رقبا اعتماد ایجاد کنند؟

conversation

 

ما تمایل داریم بسیاری از قوانینی را که از آن ها پیروی می کنیم، دست کم بگیریم یا آن ها را کم ارزش تلقی کنیم.

وقتی سوار ماشین خود می شوید و به فروشگاه می روید، فرض می کنید که رانندگان دیگر، مجموعه پروتکل هایی را دنبال می کنند که رانندگان را ایمن و ترافیک را روان نگاه می دارد.

بدون وجود قوانین، خریدن شیر هم به یک ماجراجویی خطرناک و وقت گیر تبدیل می شود.

پروتکل ها فقط برای رانندگی نیستند. فناوری زنجیره بلوکی - و هر شرکتی که از آن استفاده می کند - از قوانینی کلی بهره می برند که به افراد کمک می کنند تا با هم همکاری کنند.

مشکل این است که، صرف این که شما پروتکل ها را ایجاد می کنید، بدان معنا نیست که مردم بخواهند از آنها پیروی کنند.

ترغیب شرکت های رقیب به استفاده از راه حل هایی که در آن، همگی از مجموعه قوانین مشترکی سود ببرند، به واقع مشکل است.

به عنوان ارائه دهنده راه حل، شما باید بتوانید شرکت ها یا افرادی را هدایت کنید که فکر می کنند یک برنامه خاص، برای رقبای آن ها یا شرکای تجاری خود بهتر است.

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

 

agreement

بحث را به نقطه توافق برسانید

این طبیعی است که شرکت ها بخواهند در صنعت خود، یک مزیت رقابتی نسبت به دیگران داشته باشند و نسبت به هر چیزی که به نظر بیاید که بتواند به شخص دیگری برتری بدهد، محتاط باشند.

اکثر شرکت هایی که به دنبال راه حل های مبتنی بر زنجیره بلوکی هستند، می خواهند بدون آنکه کس دیگری از آن ها جلو بزند، مزیتی از آن کسب کند. و اگر شما بحث را در آن سطح رها کنید، کنسرسیوم ها بلافاصله از کار می افتند.

همه ما در شرایطی بوده ایم که هیچ یک از طرفین تنها به دلیل بروز مقداری لجاجت که ظاهراً حل نشدنی بوده، نمی توانسته اند به جلو حرکت کند.


 

وقتی دو طرف مخالف هستند، شما باید تا زمانی که آنها بتوانند در مورد چیزی توافق کنند، بحث را بپرورانید.

 

مثلاً فرض می کنیم دو نفر در مورد اقدامات مربوط به کنترل اسلحه، اختلاف نظر دارند. آیا می توانید آنها را به جایی برسانید که حداقل قبول کنند که می خواهند در یک جامعه امن زندگی کنند؟ سپس، جهت گفتگو، بیشتر به این سمت می رود که چگونه می توانیم به آن امنیت دست پیدا کنیم. هنگامی که محدودیت ها را از میان بردید و بحث طرفین را به سطح بالاتری (که جایگزین بحث اصلی آن ها بشود) رساندید، آنگاه می توانید شروع به پیشنهاد ایده ها و راه حل های جدید کنید.

با این کار، شما به سادگی سطح گفتگو را برای پیدا کردن زمینه مشترکی برای کار، بالا می برید.

 

پروتکل ها را برای اطمینان از تناسب محصول با بازار آزمایش کنید

 

بسیاری از شرکت ها با وجود دارا بودن محصولات شگفت انگیز، در نهایت به دلیل عدم وجود یک بازار یا ناتوانی در یافتن بازار مناسب، شکست می خورند.

و صادقانه بگویم ، این بیشتر از آنکه چالشی برای استارت آپ های متوسط باشد، چالش بزرگتری برای شرکت های بلاکچین خواهد بود. تخمین زده می شود که تا پایان سال 2018، 9 پروژه از 10 پروژه بلاکچین از بین برود. اگر این اتفاق به نظر شما نامعقول می رسد، شاید اخیراً متوجه انفجار پروژه ها و پروتکل ها در صنعت نشده باشید.

البته مسئله این است که همگی این پروژه ها - یا بیشتر آنها – توسط نیاز واقعی بازار برای آنچه که ارائه می دهند، ایجاد نشده اند.

 

 

اگر می خواهید یک پروتکل ماندگار ایجاد کنید که واقعاً چندین طرف بتوانند از آن استفاده کنند ، باید در مورد نیازهای مختلف طرفین، دائماً در گفتگو باشید.


 

شما باید از منظر هریک از طرفین به مسئله نگاه کنید و ارزیابی کنید که آیا شما چیزی ضروری و حیاتی را به آن ها ارائه می دهید یا خیر.

 

جهت بر پا کردن صحنه برای استانداردهای صنعت، شرایط مورد نیاز را ایجاد کنید

 

حتی در صنعت داروسازی، در جایی که مقررات برای تشویق همگان کار می کند، هنوز جمع کردن طرفین در یک گروه کاری موافق با یک استاندارد واحد، کاری دشوار است. بیایید بگوییم که تولیدکنندگان می خواهند دید و شفافیت کامل در زنجیره های سرد عرضه خود داشته باشند. اما وضع موجود در این صنعت مبتنی بر حفظ حریم خصوصی است.

بنابراین، راه حل چیست؟

شاید در جایی که شرکای تجاری پایین دست تولیدکننده، می توانند اعتبار داروی خود را تأیید کنند (که این از نظر محافظت از برند، ارزش عظیمی دارد) یک پروتکل بتواند آن موقعیت را ایجاد کند. تولیدکننده قابلیت دید کامل و سرتاسری مورد نظر خود را دریافت نخواهد کرد، اما این وضعیت جدید به تضمین امنیت برند در سراسر زنجیره تأمین کمک می کند.

گاهی اوقات مبادلات تجاری می توانند کافی باشند. گاهی اوقات هم نه.

 

اگر می توانید وضعیت استانداردی ایجاد کنید که برای چندین طرف تجاری، به خوبی کار کند، آنگاه شما شانس دریافت یک گروه به اندازه کافی بزرگ، برای ایجاد هسته ای در اطراف آن استاندارد را دارید.

 

و به مرور زمان، اگر شرکت ها سود کنند، این استانداردها گسترش می یابند. شرکتهایی که قبلاً از معامله ها رضایت نداشتند، اکنون می توانند مزیت کار در این پروتکل استاندارد را ببینند. این به این دلیل است که همگی در زنجیره ای از تغییرات متفاوت قرار دارند، بنابراین شما باید از این امر آگاه باشید و آن را در پردازش خود اعمال کنید.

مبتکران و مصرف کنندگان اولیه نمی توانند راه حل هایی را که شما ایجاد می کنید به سمت منافع خود سوق دهند. بنابراین شما باید افرادی را که حضور ندارند در ذهن خود داشته باشید. زیرا ایجاد راه حل و پروتکل های آغازین، پایان داستان نیست.

دانش بلاکچین و ایجاد پروتکل قطعاً تمام نشده است. و استفاده ای که ما امروزه از آن می كنیم ، بخشی است از آنچه ما پس از تثبیت بیشتر تکنولوژی، در آینده استفاده خواهیم کرد.


 

منبع: Chronicled.com

نویسنده: Susanne Somerville مدیر عامل Chronicled

مترجم: رامین حیاتی


 

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش