لوگوی سردخانه

استانداردها و دستورالعمل های سردخانه داری رده مواد غذایی

Storage - انبار

 

سردخانه های رده مواد غذایی به عنوان پیوندی ارزشمند در میان مزرعه های کشاورز، فرآوری کننده، خرده فروش و نهایتا مصرف کننده خدمت می کنند. این تجهیزات ذخیره سازی تخصصی برای ادامه کار باید تحت ارزیابی شدید قرار گرفته و از دستورالعمل های دقیق پیروی نمایند.
سردخانه های رده مواد غذایی با توجه به نوع خود از یکدیگر متمایز می شوند. برخی از رایج ترین انواع آن ها عبارتند از:

    • مخزن سرد یا منجمد
    • مخزن خشک
    • مخزن خنک یا یخچال

سردخانه های رده مواد غذایی بر حفظ سلامت و بهداشت، جهت محافظت مواد غذایی موجود در درون خود، متمرکز هستند. از این رو، یک تأسیسات سردخانه نمی تواند ویژگی های زیر را داشته باشد:
    • وجود نشت در سقف، دیوارها یا اطراف فنداسیون.
    • وجود علف های هرز، آب راکد، سطل زباله یا لانه جانوران جونده در پیرامون بنا.
    • وجود مواد مربوط به نظافت، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی در مجاورت سردخانه عمومی که حاوی مواد غذایی باشد.
    • وجود سوراخ هایی در پنجره ها یا قاب آن ها.
    • وجود آسیب در قسمت بیرونی ساختمان مانند ترک ها، سوراخ ها، لوله های باز و غیره.

همچنین باید تدابیری در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود هیچ محصولی در سردخانه ذخیره نشود که بتواند به دلیل رایحه یا بوی خود، محصولات دیگر را آلوده کند. بسته بندی مواد غذایی به رایحه ها حساس است و می تواند آن ها را جذب کند، بنابراین نوع موجودی که در سردخانه حضور دارد، عاملی است که بیشتر مشتریان مواد غذایی به هنگام انتخاب لجستیک شخص ثالث خود، آن را در نظر می گیرند.

 

fruit

 

سردخانه های رده مواد غذایی، علاوه بر اجرای حافظت بیشتر در برابر وارد آمدن صدمات و آلودگی به مواد غذایی، در حصار چهار اصل کلی تحت عنوان "اصول چهارگانه مکنا" عملیات می کنند. 

این اصول به شرح زیر هستند:

بهداشت و آموزش شخصی
 

این اصل حکم می کند که تمام کارکنان سردخانه های رده مواد غذایی، باید دست‌ هایشان را با صابون ‌هایی که توسط شرکت تهیه شده، درون سینک های مجهز به سیستم ‌های خشک ‌کن بهداشتی، بشویند. سوابق آموزش کارمندان جدید در زمینه های ایمنی مواد غذایی، بهداشت شخصی، آگاهی کیفی، مدیریت حادثه و بحران، باید نگهداری شده و به روز شود. 

 

کنترل آفات
 

موادی برای تضمین ممانعت و پیش گیری از ﺁفاتی همچون جوندگان، حشرات، پرندگان، مورچه ها و سایر حیوانات، باید در محیط پیرامون ساختمان مورد استعمال قرار بگیرند. به روز رسانی های معمول در مورد کنترل ﺁفات و هر گونه تغییر دیگر، باید هر سه ماه یکبار مورد ملاحظه قرار بگیرد.

 

برنامه زمان بندی بهداشتی
 

تأسیسات سردخانه باید به طور مناسب، تمیز و در همه اوقات پاکیزه نگاه داشته شوند. تمامی نظافت ها و پاکسازی های درون سردخانه باید به طور کامل ثبت و مستند شده و اسناد آن نیز باید در هر زمان که اعلام شد، در دسترس باشند.

 

قابلیت ردیابی اجناس
 

و در نهایت اینکه، سردخانه باید سیستمی را برای ردیابی اجناس و کد های تاریخ محصولات داشته باشد تا از اجرای روش "اولین ورودی- اولین خروجی" در چرخش موجودی محصولات، اطمینان حاصل کند.

این چهار اصل و دیگر استانداردهای دقیق کنترل کیفیت، تضمین می کنند که مواد غذایی داخل سردخانه، هرگز در معرض خطر قرار نمی گیرند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سردخانه داری کسب کنید، ما از شما دعوت می کنیم تا درمورد نیازهای سردخانه ای خود در رده مواد غذایی، با ما تماس بگیرید.

 

منبع: CWI Logistics
مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۵ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش