لوگوی سردخانه

تجارت سردخانه و زنجیره‌ی سرد در هند

سردخانه - cold storage

برآورد تولید سالانه‌ی میوه و سبزی در کشور هند حدود 130 میلیون تن است که 18 درصد از تولیدات محصولات کشاورزی هند را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، کمبود سردخانه و امکانات زنجیره‌ای سرد در حال تبدیل شدن به گلوگاه‌های اصلی بهره‌گیری از پتانسیل گسترده هستند. امکانات سردخانه که اکنون در دسترس است بیشتر برای یک کالای واحد مانند سیب زمینی، پرتقال، سیب، انگور، انار، گل‌ها و غیره است که منجر به استفاده‌ی کم از ظرفیت موجود می‌شود.

 

در زنجیره‌ی تأمین قبل از اینکه محصول مورد نظر سرانجام به دست مصرف کننده‌ی نهایی برسد، در مراحل مختلفی تولید می‌شود. به عنوان مثال از کارخانه به دست خرده فروشان و از خرده فروشان به دست مصرف کننده‌ی نهایی می‌رسد. در این فرآیند از زنجیره‌ی تأمین، نیاز به محصولات اولیه‌ی اصلی داریم تا طراوت آن حفظ شود و عمر آن طولانی شود. این تازگی محصولات و طراوت توسط سردخانه تأمین می‌شود. محصولاتی همچون، غذاهای دریایی، گوشت، داروها و محصولات پزشکی و غیره مواردی هستند که به سردخانه احتیاج دارند.

 

عمده سبزیجات و میوه‌هایی که در هند کشت می‌شوند عبارتند از: انبه، انگور، سیب، آووکادو، گوآوا، لیچی، پاپایا و خربزه، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم، لوبیا، سیر و بامیه و غیره. انبه 40 درصد تولید میوه در هند را به خود اختصاص داده و همچنین هند از بزرگترین صادرکنندگان عمده‌ی انگور تازه به بازار جهانی می‌باشد.

 

 

تغییر عادات غذایی در میان جمعیت قابل تشخیص است. به عنوان مثال در نوشیدنی‌های آماده برای سرو، آب میوه و تفاله‌ی میوه‌ها (پالپ)، میوه‌ها و سبزیجات فرآوری شده یعنی سبزیجات و میوه‌های خشک یا سبزیجات بدون آب (بخارپز شده) مانند چاشنی‌ها، پیاز، خیار وخیارشور، فلفل سبز در آب نمک، سیر خشک و پودر زنجبیل، سیر و زنجبیل خشک، محصولات گوجه‌فرنگی، ترشی و ترشی‌های حاوی ادویه، قارچ و ترافل فرآوری شده و سبزیجات کاری رشد مثبتی وجود داشته است.

 

سردخانه - cold storage

 

به عنوان مثال در هند از 3443 واحد سردخانه، 2975 واحد در بخش خصوصی، 303 واحد در بخش تعاونی و بقیه در بخش دولتی هستند. تولید گسترده‌ی محصولات در هند بدون توجه به ظرفیت نگهداری محصولات، به دلیل کمبود سردخانه باعث فاسد شدن محصولات می‌شود و در نتیجه هزینه‌های همان محصول، قبل از ورود به بازار افزایش می‌یابد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جهت ساخت سردخانه، اجاره سردخانه و یا خرید سردخانه، اینجا کلیک کنید

 

منبع: earnsomething.in

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش