لوگوی سردخانه

راهنمای نگهداری و ذخیره سازی گوشت در سردخانه (بخش اول)

یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین مسائل جهت نگهداری و تولید محصولات گوشتی که تا حد ممکن تازه، خوشمزه و بی خطر باشند، درک روش‌های صحیح نگهداری گوشت، چه به طورت گوشت منجمد و چه به صورت گوشت سرد می‌باشد. بدین منظور سردخانه‌ی فرخ یک راهنمای مفید برای ذخیره سازی ایمن گوشت تهیه کرده‌ است.

 

انبار گوشت

 

باکتری‌های مضر از لحظه‌ی ذبح حیوانات در گوشت خام شروع به رشد می‌کنند و ذخیره سازی را به یک فرآیند حساس و وابسته به زمان تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید طول عمر گوشت خود را طولانی‌تر کنید، بسیار مهم است که روش‌های صحیح ذخیره سازی ایمن را دانسته و برای ذخیره‌سازی محصولات گوشتی مورد نیاز خود به کار گیرید. 

 

 آنچه در این راهنمای مفید ذخیره سازی سرد گوشت متوجه خواهید شد:

دمای انجماد گوشت‌ها

چه مدت می‌توانید گوشت‌ها را فریز کنید؟

چه مدت می توانید گوشت‌ها را در یخچال و دمای 4 درجه‌ی سانتی‌گراد نگه دارید؟

دمای نگهداری گوشت و نحوه‌ی نگهداری ایمن گوشت به چه صورت است؟

چگونه می‌توانید گوشت را با هزینهی مناسب و مؤثر ذخیره کنید؟

این راهنما به شما کمک می کند تا از گوشت خود بیشترین بهره را ببرید، از دمای مناسب نگهداری گوشت سرد و منجمد گرفته تا مقرون به صرفه ترین روش های نگهداری آن.

 

1. دمای انجماد گوشت‌ها

به منظور حفظ حداکثر طراوت، فراورده‌ی گوشتی باید در اسرع وقت منجمد شود. این مهم برای حفظ عطر و طعم، بافت و حفظ ظاهر مناسب محصول است و همچنین برای جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر و بد در گوشت. به منظور انجماد سریع گوشت باید از سردخانه‌های مجهز به سیستم‌های منجمد کننده‌ی قوی استفاده نمایید. 

 

اگر در صنایع غذایی شاغل هستید، ارائه‌ی سالم ترین و تازه ترین گوشت باید برای شما در اولویت باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل رستوران و پذیرایی در فریزرهای بلاست سرمایه گذاری می‌کنند که این نوع از فریزرها می‌تواند گوشت‌ها را به سرعت و به طور مؤثر منجمد کند.

 

ذخیره سازی گوشت قرمز

 

گوشت‌های تهیه شده توسط شما باید در دمای حداقل منفی 18 درجه‌ی سانتی‌گراد منجمد شوند. این دما بهترین روش برای ذخیره سازی گوشت منجمد در نظر گرفته می‌شود و از مهار رشد پاتوژن‌های مضر در گوشت اطمینان می‌یابید. طبق قانون لازم است كه گوشت‌های خام را هنگام یخ زدگی در این دما نگه دارید تا مشتریان در برابر باكتری‌های مضر و بیماری‌های ناشی از مواد غذایی محافظت شوند.

 

لازم به ذکر است که دمای منفی 18 درجه‌ی سانتی‌گراد در واقع حداقل دمای مورد نیاز مقررات است و هر محصولی که در دمای گرمتر از این نگهداری شود، نباید توزیع شود.

 

در کنار رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، دمای منفی 18 درجه‌ی سانتی‌گراد به تهیه کنندگان غذا، آشپزها و صاحبان رستوران‌ها این امکان را می‌دهد تا گوشت را برای مدت طولانی تری با خیال راحت به صورت تازه و مؤثر ذخیره کنند.

 

چنانچه به منظور ذخیره‌سازی محصولات و فراورده‌های گوشتی، به امکانات سردخانه‌ای مجهز به سیستم‌های نوین نیاز دارید، اینجا کلیک کنید

 

 

منبع: www.crscoldstorage.co.uk

مترجم: مونا سلیمانی

 

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش