لوگوی سردخانه

معرفی سردخانه بالای صفر درجه + کاربرد آن ☑️

 

سردخانه بالای صفر درجه یکی از پرکاربردترین انواع سردخانه در کشور است که کاربردهای فراوانی دارد؛ اما سردخانه بالای صفر چیست؟ به طور کلی به سردخانه‌هایی که دمای محیط آن‌ها بالاتر از صفر است، سردخانه بالای صفر می‌گویند. در این سردخانه‌ها محصولاتی نگهداری می‌شوند که نیاز به انجماد ندارند و برای حفظ کیفیتشان باید در محیطی با دمای بالاتر از صفر درجه سانتی‌گراد انبار شوند. دمای استاندارد سردخانه بالای صفر  بین 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع سردخانه بالای صفر بیشتر آشنا کنیم و به بررسی نکاتی درباره احداث سردخانه بالای صفر بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

 

تاریخچه ساخت سردخانه بالای صفر

در اوایل قرن نوزدهم با افزایش تولیدات کشاورزی و نیاز به نگهداری محصولات در شرایط آب و هوایی مناسب، اولین سردخانه‌ها که در واقع یخدان‌هایی دو جداره بودند ساخته شدند. پس از آن با پیشرفت علم و تکنولوژی اولین سردخانه‌های صنعتی در سال 1915 به بهره‌برداری رسیدند. اولین سازنده سردخانه بالای صفر که بی‌شباهت به یخچال‌های امروزی نبود از گاز ازت و کمپرسور برای سرد کردن محیط سردخانه استفاده کرد. با افزایش نیاز به سردخانه‌های بالای صفر، امروزه شما می‌توانید انواع سردخانه بالای صفر کوچک و بزرگ را در کارخانه‌ها، نزدیک باغات و زمین‌های کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و ... مشاهده کنید.

 

کاربرد سردخانه بالای صفر

 

کاربرد سردخانه‌های بالای صفر در صنایع مختلف

سردخانه‌ بالای صفر درجه کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون مانند کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی و ...دارند.

  • کاربرد سردخانه بالای صفر در صنایع دارویی: نگهداری دارو یکی از کاربردهای مهم سردخانه‌های بالای صفر است. بسیاری از داروها باید در دمایی مشخص نگهداری شوند به همین دلیل کارخانه‌های تولیدکننده دارو، شرکت‌های پخش و بیمارستان‌ها جزو متقاضیان خرید سردخانه‌های بالای صفر به شمار می‌روند.
  • کاربرد سردخانه بالای صفر در صنایع غذایی: در حال حاضر شما می‌توانید انواع میوه‌ها را در فصول مختلف سال تهیه کنید که مهم‌ترین دلیل آن وجود سردخانه‌های متعدد است. دمای محیط سردخانه‌های بالای صفر با یکدیگر متفاوت است. برای مثال دمای مناسب سردخانه بالای صفر نگهداری میوه بین صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد است. سردخانه میوه از پرکاربردترین سردخانه‌هایی است که در صنعت مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کاربرد سردخانه بالای صفر در صنایع شیمیایی:  بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به سردخانه‌هایی برای نگهداری مواد اولیه و همچنین نگهداری محصولات تولیدی خود دارند. دمای این سردخانه‌ها با توجه به نوع محصولاتی که در آن‌ها نگهداری می‌شوند، متفاوت است.
  • کاربرد سردخانه بالای صفر درجه در بیمارستان‌ها: به جرأت می‌توان گفت که تمام بیمارستان‌ها دارای یک سردخانه بالای صفر درجه هستند. معمولاً از این سردخانه‌ها برای نگهداری داروهای بیمارستانی استفاده می‌شود.

 

سردخانه بالای صفر بزرگ و کوچک

 

مزایا و معایب سردخانه‌ بالای صفر درجه

مزایا و معایب سردخانه‌ بالای صفر را می‌توان بر اساس نوع گازی که برای تنظیم دمای محیط آن‌ها استفاده می‌شود، بررسی کرد. جالب است بدانید که در سردخانه‌های صنعتی از دو نوع گاز آمونیاک و فریون استفاده می‌شود. البته تعداد سردخانه‌های صنعتی که با گاز آمونیاک کار می‌کنند، بسیار بیشتر است. این نوع سردخانه‌ها خنک‌کنندگی بالاتری دارند و بسیار ارزان‌تر هستند. همچنین عمر مفید سردخانه بالای صفر آمونیاکی بسیار بیشتر است زیرا مانع از افزایش روند فرسوده شدن دستگاه‌ها می‌شود. از معایب این نوع سردخانه‌ها نیز می‌توان به افزایش احتمال مسمومیت پرسنل بر اثر استنشاق گاز آمونیاک اشاره کرد. سردخانه‌هایی که به کمک گاز فریون کار می‌کنند، ابعاد کوچک‌تری دارند و گران‌ترند. با این حال مزایای سردخانه بالای صفر درجه فریونی نیز کم نیست. به عنوان مثال در صورت ایجاد نشتی، گاز فریون برخلاف گاز آمونیاک هیچ مشکلی برای سلامتی افراد به وجود نخواهند آورد.

 

ساخت سردخانه بالای صفر درجه

شما می‌توانید سردخانه بالای صفر دست دوم خریداری کنید و یا یک سردخانه مناسب برای رفع نیازهایتان بسازید. اجاره سردخانه نیز راه‌حل مناسبی برای افرادی است که به دلایل مختلف تمایلی به ساخت سردخانه صنعتی ندارند. به جز پیدا کردن محل مناسب برای ساخت سردخانه و آشنایی با نحوه ساخت سردخانه بالای صفر،  شما به برخی تجهیزات فنی نیز احتیاج دارید. اواپراتور سردخانه بالای صفر، پانل سردخانه بالای صفر، کمپرسور سردخانه بالای صفر، موتور سردخانه بالای صفر، یخچال سردخانه بالای صفر تعدادی از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سردخانه هستند. علاوه بر این شما به کمک متخصصین برای طراحی نقشه برق سردخانه بالای صفر نیز احتیاج خواهید داشت. همچنین بهتر است بدانید که تمام سردخانه‌ها در محل ثابتی ساخته نمی‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید از سردخانه‌های کانکسی یا کانتینری نیز استفاده کنید.

 

سردخانه بالای صفر متحرک

سردخانه بالای صفر درجه متحرک

 

 این نوع سردخانه‌های متحرک کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال کاربرد سردخانه بالای صفر کانتینری،  حمل و نقل محصولات مختلف بین شهرها و استان‌های مختلف و کاربرد سردخانه بالای صفر کانکسی، نگهداری محصولات مختلف در مقیاس کم و یا حمل و نقل آن‌ها در مسافت‌های کوتاه است. تریلرهای یخچال‌دار نیز نوعی سردخانه متحرک محسوب می‌شوند که البته درجه تریلر یخچال دار بالای صفر درجه با توجه به نوع محموله‌ای که در آن نگهداری می‌شود، متفاوت است. طراحی سردخانه بالای صفر، مشاوره خرید و نصب تجهیزات سردخانه بالای صفر و همین طور ایجاد و بررسی طرح توجیهی احداث سردخانه بالای صفر از جمله خدماتی هستند که هلدینگ سردخانه به مشتریانش ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل ساخت سردخانه را به ما بسپارید.

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش