لوگوی سردخانه

اتوماسیون فرآیند رباتیک - پتانسیلی برای تغییر روش کار در صنعت زنجیره تأمین

فرایند رباتیک

 

حمل و نقل و لجستیک از آغاز تمدن بشری وجود داشته و از همان زمان در حال تکامل بوده است. تغییرات در فن آوری، صنعت لجستیک را در ﺁستانه همگام کردن خود و پذیرش نوآوری های جدید (مثل هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، پهبادها و...) قرار داده است، تا این صنعت بتواند همواره به عنوان بخشی از فرآیند رقابت، باقی بماند. جدیدترین نوآوری RPA یا اتوماسیون فرایند رباتیک همراه هوش مصنوعی، جزو آخرین فن آوری هایی ست که به این صنعت ملحق شده است و قابلیت اتوماسیون فعالیت های متفاوت را در بخش های لجستیک و حمل و نقل دارد. صنعت لجستیک ﺁماده است تا هر چه که تکنولوژی می تواند عرضه کند را به کار گیرد، چرا که این امر برایش سود بیشتر و ضرر کمتری را به همراه دارد.

 

درباره RPA

RPA یا اتوماسیون فرآیند رباتیک، نرم ‌افزاری است که با هوش مصنوعی و قابلیت ‌های یادگیری ماشین ترکیب ‌شده تا وظایف تکراری و خسته‌ کننده (که قبلا توسط انسان ‌ها انجام می ‌شد) را با نیروی کار مجازی به مرحله اجرا برساند. راه حل های رباتیک، نیازی به برنامه نویسی پیچیده ندارند؛ و می ‌توانند به راحتی با معماری یا ساختار فناوری اطلاعات موجود، ارتباط برقرار کنند.

در میان سایر نوآوری ها، این نوآوری جدید را می توان برای اتوماسیون جریان کار، فرایند دفتری و زیرساخت به کار گرفت. این نوآوری شامل ربات های نرم افزاری یا بات هایی است که می توانند عملکرد یک نیروی کار انسانی را کپی کرده، به راحتی وارد برنامه ها شده، داده ها را وارد کرده، تجزیه و تحلیل کنند، کارهای محاسبه ای را انجام داده و سپس از سیستم خارج شوند. نرم افزار RPA می تواند بر روی هر پلتفرمی از رایانه، لپ تاپ تا یک دستگاه تلفن همراه اجرا شود.

 

در کجای صنعت لجستیک می ‌توان RPA را به کار گرفت؟

 

RPA می تواند اتوماسیون را در فرآیندهای زیر اجرا کند:

  • سیستم سفارش و پردازش
  • اطلاع رسانی ایمیلی و ارتباطات
  • فرآیند تهیه و موجودی کالا
  • صورت حساب
  • پاسخگویی به مشتریان
  • تولید گزارش
  • زمان بندی و ردیابی محموله ها

 

 

RPA

 

 RPA چگونه می تواند برای صنعت لجستیک مفید واقع شود؟

 

تضمین دقت: بات‌ های نرم افزاری یا ربات ‌های تغذیه شده از عملیات ها و رویه ها، با احتمال خطای تقریبا صفر، کار را انجام می دهند. کار محول شده با ۱۰۰ درصد راندمان بدون تلاش مجدد برای دوباره کاری، انجام و اجرا می شود؛ از این رو، کار کاملا عاری از خطا و دارای کیفیت بالایی می باشد.

 

زمان پردازش سریع تر: بسیاری از کارها در یک سازمان مکررا انجام شده و شیوه اجرای آن ها به صورت دستی می باشد. با استفاده از RPA، چنین وظایفی را می توان سریعتر انجام داد؛ که این امر می تواند مدت زمان چرخه فرآیند را کاهش داده و بهره وری را نیز افزایش دهد.

 

تولید درآمد: با استقرار RPA، سازمان ها قادر به اجرای اتوماسیونی خواهند بود که مدت زمان چرخه فرآیند را کاهش داده و کارآیی و دقت را افزایش می دهد؛ که این امر منجر به عملکرد بهتر، بهره وری و نتایجی با کیفیت بالا برای هر وظیفه می شود. با محول کردن همه این فرآیندهای باقیمانده به RPA، سازمان قادر خواهد بود بر نیازهای مشتریان موجود تمرکز کرده و خود را درگیر تصمیم‌ گیری ‌های مهمی با لحاظ کردن دیدگاه مشتریان نماید، که منجر به فروش و درآمد بیشتر  می شوند.

 

بهبود پیش بینی و برنامه ریزی لجستیک: فعالیت های کنترل شده و کارآمد انجام گرفته توسط RPA، فرصت های جدیدی را در زنجیره تأمین برای موفقیت مالی ایجاد می کند. همچنین با شناسایی روندهای جاری و الگوهای فعلی در تقاضای زنجیره تأمین، تغییر در شرایط آب و هوایی و چگونگی تأثیر آنها بر تحویل کالاها، امر پیش بینی را امکان پذیر می سازد.

 

شرکت سردخانه، یک صنعت لجستیک مبتنی بر فناوری، با نگاهی رو به جلو است که آماده اتخاذ RPA و حرکت جهت دستیابی و فتح قله های مرتفع تر می باشد. این شرکت با استفاده از بستر نرم افزار اختصاصی خود که فرآیند اتوماسیون در تمام مراحل آن اجرا شده است، قادر به ارائه شفافيت و كنترل لازم به مشتريان، جهت گرفتن تصمیمات مناسب تجاری می باشد.

 

منبع: 20cube logistics

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۵ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش