لوگوی سردخانه

آسمان در مقابل اقیانوس: کدام روش حمل و نقل بار را انتخاب کنیم؟

حمل و نقل

آسمان در مقابل اقیانوس: کدام روش حمل و نقل بار را انتخاب کنیم؟

برای حمل و نقل بار در مسافت های طولانی یا بین المللی، گزینه های هوا و دریا را جهت انتخاب کردن داریم؛ اما از کجا بدانیم کدام یک برای رفع نیاز های ما مناسب ‌تر می باشد؟ با توجه به این که عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر تصمیم ما اثر بگذارند، در نهایت تنها دو عامل مهم در نظر گرفته می شوند. بودجه و مدت زمان حمل و نقل. به طور معمول، شما باید سعی کنید بین محدودیت های زمانی و محدودیت های بودجه ای تعادل برقرار کنید. از این رو، سر در آوردن از جزئیات این عوامل، ایده خوبی است.

 

عامل قیمت

حمل و نقل ارزان بار، مطمئناً برای هر شرکت دارای زنجیره تأمین، یک اولویت است. برای این منظور، بسیاری تصمیم می گیرند با ارائه دهندگان لجستیک شخص ثالث مانند شرکت سردخانه، همکاری کنند. در حوزه حمل و نقل، دریا اغلب به عنوان گزینه ای ارزان قیمت در نظر گرفته می شود؛ اما این فرض شامل همه شرایط نمی شود. در ابتدا باید چگونگی تعیین هزینه ها را بفهمیم.

باربری های هوایی، هزینه را بر اساس وزن قابل شارژ محموله تعیین می کنند. وزن قابل شارژ، بر اساس اندازه و وزن محموله محاسبه می شود. امکان دارد که محموله های بزرگ تر، وزن کمی داشته و اقلام سنگین وزن تر فضای کمتری را اشغال کنند. در نتیجه، هر دو جنبه اندازه و وزن برای محاسبه هزینه حمل و نقل در نظر گرفته می شوند.

از طرف دیگر، هزینه ‌های حمل بار دریایی، بر اساس کانتینرها محاسبه می شود. هنگام حمل و نقل توسط کانتینرها، ما باید انتخاب کنیم که آیا به یک کانتینر کامل یا کمتر از آن نیاز داریم. در حالت دوم، محموله ما می تواند با محموله های دیگر ترکیب شود؛ که این امر موجب کاهش هزینه ها نیز می شود. به این حالت حمل و نقل LCL می گویند. (توضیح مترجم: LCL یا Less than Container Load به حمل و نقل محموله هایی که تنها قسمتی از فضای کانتینر را اشغال می کنند، اطلاق می شود.) هزینه در این حالت بر اساس حجم یا فضای مورد نیاز محموله، تعیین می شود. در بعضی موارد، ممکن است وزن هم در نظر گرفته شود.

در نتیجه این عوامل، حمل و نقل دریایی می تواند گزینه  ارزان تری به نظر بیاید. با این حال، این فرض فقط زمانی قابل استناد است که محموله ‌های بزرگ ‌تر و سنگین ‌تری برای حمل داشته باشیم. هنگامی که اندازه محموله ها شروع به کاهش می کند، اختلاف هزینه های حمل و نقل هوایی و دریایی نیز کاهش می یابد. پس از نقطه ای، حمل و نقل محموله ها به صورت هوایی، می تواند به گزینه ارزان تر، بدل شود.

به خاطر داشته باشیم که هزینه های نگهداری در سردخانه و انبار کردن در بندر مقصد نیز باید در نظر گرفته شوند. این نرخ ها در بین بنادر و کشورها متفاوت است.

 

عامل سرعت

حمل و نقل هوایی مطمئناً سریعترین روش برای تحویل محموله ما است. حتی امکان این وجود دارد که در همان روز، محموله های هوایی را دریافت کنیم. به همین خاطر، اگر محموله ما نیاز به تحویل فوری داشته باشد، حمل و نقل هوایی تنها گزینه موجود برای ما خواهد بود. از این طریق، برای کسب و کارهایی خاص، این سرعت تحویل، هزینه های بالاتری را که ممکن است متحمل شوند را جبران می کند. این در حالی است که حمل و نقل از طریق اقیانوس می تواند هفته ها به طول بیانجامد.

 

عامل محیط زیست

صنعت لجستیک به طور فزاینده ای نگران تاثیر خود بر روی کره زمین شده است. در حقیقت، انواع تجارت ها در سرتاسر جهان، در حال تمرکز بیشتر بر روی تأثیرات محیطی خود می باشند؛ همانطور که ما باید باشیم. اگر می خواهیم شرکتی سبز تر باشیم باید به تاثیر اکولوژیکی حمل و نقل محموله خود فکر کنیم. در این مورد، حمل و نقل دریایی به دلیل برخورداری از ردپای کربن پایین، گزینه سبز تری است.

واقعیت این است که هم حمل و نقل هوایی و هم حمل و نقل دریایی، مزایای خاص خود را دارند. ما باید شرایط مورد نیاز محموله خود را بفهمیم. آیا می خواهیم در پول صرفه جویی کنیم؟ آیا تحویل سریع می خواهیم؟ فقط در این صورت است که می توانیم بین حمل و نقل هوایی و دریایی یکی را انتخاب کنیم.

 

منبع: 20cube Logistics

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۴ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش