لوگوی سردخانه

کندانسور و اواپراتور سردخانه مواد غذایی

نقش اواپراتور و کندانسور در سردخانه

وجود کندانسور و اواپراتور در سردخانه برای خنک نگه داشتن مواد غذایی ضروری است. مهمترین وظیفه آنها جلوگیری از فاسد شدن محصولات و حفظ کیفیت طولانی مدت آنهاست. سردخانه صنعتی شامل مجموعه ای از تاسیسات ساختمانی است که در داخل سردخانه برای حفظ دما و رطوبت مناسب استفاده می شوند تا از فاسد شدن محصولات جلوگیری شود و مواد غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشند.

کندانسور و اواپراتور به عنوان مهمترین اجزای سردخانه در نظر گرفته می شوند. بنابراین تمام سردخانه‌ها برای کارکرد موثر و حفظ دمای تعیین‌شده به آنها متکی هستند.


تجهیزات سردخانه مواد غذایی

برای ساخت سردخانه مواد غذایی ابتدا باید با اجزای آن آشنایی کامل داشته باشید. عملکرد سردخانه فقط به دما بستگی دارد. تاسیسات سردخانه بر روی یک سیستم تبرید کار می کند که به حفظ دما و ایجاد محیط مناسب مطابق با مشخصات هر محصول ذخیره شده کمک می کند. سیستم تبرید نیز با کمک اجزای مختلف برای خنک شدن محیط با اصل فشرده سازی بخار کار می کند. اجزای اصلی یک سردخانه صنعتی عبارت است از:

  • کمپرسور
  • گیرنده
  • فیلتر خشک کن
  • شیر برقی
  • فن ها
  • کندانسور و اواپراتور

 نقش کندانسور و اواپراتور در سردخانه های صنعتی مواد غذایی

 

عملکرد کندانسور در سردخانه

وجود کندانسور در سردخانه مواد غذایی برای حذف گرمای مبرد و گردش آب لازم است. وظیفه اصلی کندانسور تبدیل مبرد گازی به مبرد مایع است که در دما و فشار بالا صورت می گیرد. آنها به عنوان یک هیت سینک عمل می کنند و راندمان تبادل حرارتی آن، تعیین کننده کارایی سردخانه است.

در واقع کندانسور سردخانه یک مبدل حرارتی است که مبرد را با آب یا هوا خنک می کند. سپس به تغییر فاز مبرد از گاز به مایع کمک می کند تا سیکل تبرید تراکمی ادامه یابد. کندانسور گاز گرم شده ناشی از فعالیت کمپرسور را خنک می کند. این گاز خطرات زیست محیطی کمتری نسبت به گازهای دیگر مانند فریون دارد و به راحتی تا 20 سال بدون هیچ مشکلی در سیستم سردخانه استفاده می شود.

کندانسور در سردخانه مواد غذایی شامل اجزای متعددی از جمله لوله ها و پره های کندانسور، یک فن، کمپرسور و لوله های مسی و همچنین کلیدها و شیرها است. گاز گرم شده از طریق یک لوله مسی به واحد کندانسور هدایت می شود. سپس گاز مبرد کم فشار و گرم وارد کمپرسور می شود. کمپرسور مبرد را تحت فشار قرار می دهد و آن را به گاز داغ و پرفشار تبدیل می کند. در نهایت این بخار فوق گرم و پرفشار در کندانسور به مایع سرد شده تبدیل می شود.

 

انواع کندانسور سردخانه

کندانسور سردخانه میوه و مواد غذایی بر اساس محیطی که گرما را حذف می کند، شامل سه نوع مختلف است. هیچ یک از این سه نوع مختلف مزیت خاصی نسبت به دیگری ندارند و هر کدام بسته به شرایط، باید به درستی استفاده شوند.

  1. کندانسور هوا خنک: این نوع، از هوا به عنوان سیال خارجی برای دفع گرما از سیستم استفاده می کند.
  2. کندانسور آب خنک: این نوع از آب به عنوان سیال برای حذف گرما از مبرد استفاده می کند.
  3. کندانسورهای تبخیری: این در واقع ترکیبی از کندانسور هوا خنک و آب خنک است.

 

عملکرد اواپراتور در سردخانه مواد غذایی

عملکرد اواپراتور در سردخانه مواد غذایی شامل چرخه ای است که دمای محصولات ذخیره شده را کاهش می دهد و گرما را از محفظه سردخانه می گیرد. سپس از این گرما برای تبخیر مبرد مایع استفاده می شود. به این ترتیب محیط خنک سردخانه برای نگهداری مواد غذایی آماده می شود.

اواپراتور به عنوان خنک کننده در داخل سردخانه مواد غذایی استفاده می شود. در واقع اواپراتورها، گاز سرد را از کندانسور به داخل محیط خود می آورند و سرما را توسط دمنده ها به داخل محفظه سردخانه پراکنده می کنند. کویل های اواپراتور نیز مبرد گرما را جذب می کنند و سبب سرد شدن هوای گرم می شوند. کویل ها از فلزاتی ساخته می شوند که گرما را به راحتی هدایت می کنند، مانند مس، آلومینیوم یا فولاد.

 

ساخت و اجاره انواع سردخانه های صنعتی مواد غذایی و میوه

 

 

از مشاوره تا بهره برداری سردخانه

کندانسور و اواپراتور نقش مهمی در نحوه عملکرد سردخانه ­ها دارند. از تهویه مطبوع گرفته تا کاربردهای تجاری و صنعتی. سردخانه فرخ یک شرکت پیشرو در توسعه و راه اندازی سردخانه های صنعتی در سطح جهانی با سیستم های کارآمد انرژی است. ما سریع‌ ترین متخصص در حال رشد در ساخت سردخانه ‌های مواد غذایی هستیم.
ما از برخی از پیشرفته ترین نوآوری های جهان برای ارتقای ایمنی مواد غذایی، افزایش کارایی توزیع، پیشبرد پایداری، کاهش اثرات زیست محیطی و به حداقل رساندن ضایعات زنجیره تامین استفاده می کنیم. برای مشاوره و بهره برداری سردخانه می توانید با ما تماس بگیرید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش