لوگوی سردخانه

مشاهده پذیری لحظه ای به عنوان یک مزیت رقابتی

پیچیدگی زنجیره تامین

 

با رشد پیچیدگی زنجیره تأمین، نیاز به راه حل های فنی دارای شفافیت و مشاهده پذیری بیشتر، برای تصمیم گیری های بهتر نیز افزایش می یابد.

 

مشاهده پذیری در زنجیره تأمین به توانایی ردیابی، نظارت و دریافت اطلاعات در سرتاسر فرآیند لجستیک اطلاق می شود، که هدف از آن، اتخاذ تصمیم های بهتر برای بهینه سازی عملیات ها، افزایش ظرفیت ما برای پاسخگویی به مشتریان و حل مشکلات غیر منتظره می باشد.

 

ما در آستانه عصر لجستیک پیش گو قرار داریم، که در ﺁن هم مدیریت زنجیره تأمین و هم فناوری هوشمند، هر دو به منظور پیش بینی تأخیر های ارسال و اجازه به شرکت ها برای تغییر در برنامه های تولید خود، با یکدیگر همکاری می کنند.

 

براساس اطلاعات هوشمند شرکت گارتنر، برای بازار مشاهده پذیری لحظه ای و راه حل های نظارتی، مشاهده پذیری، یکی از سه نوآوری اصلی در زنجیره تأمین محسوب می شود که در سال ۲۰۱۹ بر روی آن سرمایه گذاری شده است، به این دلیل که ۴۶ درصد از شرکت های پیشرو در صنعت لجستیک از آن به عنوان یک اولویت سرمایه گذاری نام برده اند.

 

به گفته شرکت گارتنر، مشاهده پذیری سرتاسری می تواند نتایج زیر را در بر داشته باشد:

 

  • صرفه جویی در هزینه ها تا ۲۰٪
  • پایین آوردن نرخ بازگشت موجودی از ۱۰ روز به ۷ روز
  • ارتقای سطوح تجربه و رضایت مشتری
  • سرعت بخشیدن به فرآیند حمل و نقل تا ۵ درصد

 

افزون بر این، فواید دیگری نیز از این طریق، محقق خواهند شد که بدون شک به مزیت‌ های رقابتی تبدیل می‌ شوند:

 

  • پیش بینی کردن وقفه ها، که به شرکت ها اجازه می دهد تا طرح های پیشگیرانه ای را برای رسیدگی به این وقفه ها ارائه نمایند.
  • داشتن دیدی بروز از وضعیت مشتری ـ مقصد، که این امر به شرکت ها امکان می دهد هر گونه تغییرات لازم و منابع ضروری را برآورده سازند.
  • کاستن از هزینه کارکنان (لودر و راننده) با کاهش وظایف اداری.
  • بهبود بهره وری عملیات با کاهش زمان تعطیلی انبارها.
  • کاستن از هزینه های بالقوه ناشی از نقض تعهدات تحویل.
  • افزایش سود دهی باربری ها با افزایش زمان رانندگی و کاستن از تعدد مکان های بارگیری و تخلیه بار.
  • سرعت بخشیدن به مدیریت از طریق ثبت عملیات ها و ارسال اعلان ها بر روی پلتفرم.

 

اگرچه مشاهده پذیری لحظه ای برای آینده زنجیره تأمین، امری ضروری می باشد، لیکن ساختن یک شبه آن، کار آسانی نیست. چالش های اصلی که شرکت ها برای انجام این کار با آن روبرو هستند، وجود بخش های جدا از هم(سیلوهای) کاری هستند که در اتاق های فناوری اطلاعات و برنامه ریزی های انجام شده بر اساس سیستم های ابتدایی از قبیل صفحات گسترده حضور دارند. از این رو شرکت گارتنر، برای به کارگیری مشاهده پذیری لحظه ای، یک دیدگاه استراتژیک بر اساس جنبه های زیر را به شما توصیه می کند:

 

  • کار را با آن نوع حمل و نقلی که ارزش افزوده بیشتری را ارائه می دهد، شروع کنید و به محض درست کار کردن همه چیز، پوشش و قابلیت مشاهده پذیری را گسترش دهید.
  • پس از اجرای قابلیت مشاهده پذیری، منطبق بودن کارکرد راننده با برنامه را در اولویت قرار دهید. به عبارت دیگر، اطلاعات نظارتی را دریافت کنید.
  • یک تأمین کننده ی قابلیت مشاهده پذیری لحظه ای با شبکه ای گسترده پیدا کنید و فرآیند یکپارچه سازی را خودکار کنید.
  • برای برآورد بهتر زمان های ورود، دقت و کیفیت داده ها را در اولویت قرار دهید. استفاده از راه حلی که اتصال ها یا یکپارچه سازی های مستقیم API  به دستگاه ها را در اولویت قرار بدهد، امر دسترسی لحظه ای به داده ها را  تضمین می کند.
  • اطلاعاتی را که از بخش های حمل و نقل، انبار، محوطه ها و مدیریت ناوگان دریافت می کنید، به اشتراک بگذارید.

 

آیا چیزی شبیه به مشاهده پذیری لحظه ای در دنیای واقعی وجود دارد؟

 

پیش از این، مشاهده پذیری به راننده هایی بستگی داشت که شماره تلفن های همراه خود را به شرکت ها می دادند و به آن ها اجازه می دادند تا آن ها را ردیابی کنند؛ با این حال، قوانین جدید در مورد تبادل داده ها، این روش را در برخی کشورها غیر قابل استفاده کرده است.

 

حتی اگر شما سیستمی خاص را برای افزایش مشاهده پذیری خریداری کنید، حقیقت این است که شرکت ها نمی توانند به ۱۰۰ درصد قابلیت مشاهده پذیری دست یابند، چرا که این امر بستگی به یکپارچگی سیستم های آن ها با آن باربری هایی دارد که به نوبه خود، دستگاه های خودروهای خود را ردیابی می کنند. از این گذشته، باید در نظر داشته باشیم که اگر رانندگان، خود را در معرض کنترل بیش از حد حس کنند، می ‌توانند تلفن همراه خود را خاموش کرده یا برنامه‌ ردیابی را حذف کنند.

 

این یک واقعیت است که باری ها اولین کسانی خواهند بود که از فناوری لجستیک پیش گو بهره مند می شوند، زیرا آن ها قادر خواهند بود بر حرکات خود به صورت (تقریبا) لحظه ای نظارت داشته، تصمیمات آگاهانه گرفته و تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند.

 

با افزایش ارتباط میان تأمین کنندگان، باربری ها، شرکت های لجستیک، و مشتریان، می توانیم نتایجی را مشاهده کنیم که در دوران های متوسط و کوتاه مدت به شرکت ها کمک می کنند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند.

 

شرکت سردخانه، فناوری پیشرفته ای را ارائه می کند که تضمین کننده مشاهده پذیری و شفافیت لحظه ای برای محموله های ارسالی مشتریان خود می باشد.

 

منبع: Solistica

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۰ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش