لوگوی سردخانه

تجارت سردخانه چیست؟

تجارت سردخانه فرصتی جهت نگهداری میوه‌ها و سبزیجات به مدت طولانی‌تر می‌باشد. این تجارت عمدتاً مورد توجه و گزینش صاحبان مشاغل یا MSME‌های مرتبط با صنایع غذایی و آشامیدنی می‌باشد.

 

cold-storage

 

هند به عنوان دومین تولید کننده‌ی میوه و سبزیجات در جهان، به تولید سالیانه‌ی تقریباً 260 میلیون تن میوه و سبزی دست یافته است. هند همچنین بزرگترین تولید کننده‌ی شیر و میوه  شامل انبه، پاپایا، گواوا و موز در جهان است. همچنین تولید گوشت و محصولات مرغ و ماکیان در هند قابل توجه است. با این وجود، سالانه تقریباً 4/6 تا 15/9 درصد از میوه‌ها و سبزیجات در هند هدر رفته‌اند. این هدر رفت به دلیل کمبود زیرساخت سردخانه و تکنیک‌های مدرن برداشت است. بنابراین، این مسئله یک فرصت بزرگ برای یک کارآفرینان و صاحبان مشاغل به منظور شروع تجارت سردخانه و کاهش هدر رفت با کسب سود بالا محسوب می‌شود.

 

ساخت سردخانه یک تجارت سرمایهگذاری یکبار مصرف است که در آن مبلغ سرمایهگذاری اولیهی مورد نیاز بیشتر است. با این حال، در مقایسه با سایر مشاغل کوچک، بازده، بالاتر و به صورت بلند مدت است. تأسیسات ذخیرهسازی سرد در دو نوع دسته‌بندی می‌شوند، نوع اول برای محصولات منفرد و دیگری برای چندین محصول استفاده می‌شود. اقلام غذایی که به سردخانه نیاز دارند شامل میوه‌ها و سبزیجات، محصولات مرغ و ماهی، محصولات گوشتی و محصولاتی مانند توتون و آبجو است.

 

انواع سردخانه‌ها

سه نوع ذخیرهسازی محصولات وجود دارد که شامل اتاق‌های ترکیبی مانند سردخانه‌ی آشپزخانه، اتاق‌های خنک صنعتی و اتاق‌های یخچالی دارای قسمت‌های کوچک (مدولار) است.

 

cold-storage

 

هزینه سرمایهگذاری شامل:

خرید ماشین آلات خنک کننده

تملک زمین و ساخت و ساز برای محل ذخیره‌سازی

اخذ مجوز از دولت یا مقام مربوطه

مدیریت برنامه‌های کاربردی مانند آب، برق و سایر مواد مرتبط

استخدام و پرداخت حقوق برای پرسنل باتجربه، ماهر و حرفه‌ای

هزینههای سرمایه در گردش (هزینهی روزانه)

هزینههای تبلیغاتی و بازاریابی

 

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جهت ساخت، اجاره و یا خرید سردخانه، اینجا کلیک کنید

 

منبع: paisabazaar.com

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۴ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش