لوگوی سردخانه

راهنمای نگهداری و ذخیره سازی گوشت در سردخانه (بخش سوم)

یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین مسائل جهت نگهداری و تولید محصولات گوشتی که تا حد ممکن تازه، خوشمزه و بی خطر باشند، درک روش‌های صحیح نگهداری گوشت، چه به طورت گوشت منجمد و چه به صورت گوشت سرد می‌باشد. بدین منظور سردخانه‌ی فرخ یک راهنمای مفید برای ذخیره سازی ایمن گوشت تهیه کرده‌ است.

 

سردخانه گوشت

 

باکتری‌های مضر از لحظه‌ی ذبح حیوانات در گوشت خام شروع به رشد می‌کنند و ذخیره سازی را به یک فرآیند حساس و وابسته به زمان تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید طول عمر گوشت خود را طولانی‌تر کنید، بسیار مهم است که روش‌های صحیح ذخیره سازی ایمن را دانسته و برای ذخیره‌سازی محصولات گوشتی مورد نیاز خود به کار گیرید. 

 

این راهنما به شما کمک می کند تا از گوشت خود بیشترین بهره را ببرید، از دمای مناسب نگهداری گوشت سرد و منجمد گرفته تا مقرون به صرفه ترین روش های نگهداری آن.

 

4. دمای نگهداری گوشت


باکتری‌ها به طور باورنکردنی در گوشت خام و غیر منجمد، سریعاً رشد می‌کنند و بنابراین محصولات گوشتی و دامی باید با احتیاط زیادی استفاده شوند. اگر می‌خواهید هدر رفتن غذا را به حداقل میزان خود برسانید و از ابتلا به بیماری در اثر مصرف فراورده‌های دامی جلوگیری کنید، باید استفاده از بهترین درجه حرارت را برای ذخیره‌سازی گوشت‌های خام رعایت کنید. گوشت و مرغ سرد که در محفظه‌ی یخچالی نگهداری می‌شود، باید در دمای سردتر از 4 درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری شود تا از رشد باکتری‌های بیماری‌زای خطرناک جلوگیری کند.

 

بسته بندی گوشت

 

دماهای بالاتر و گرم‌تر از میزان 4 درجه‌ی سانتی‌گراد، می‌تواند سلامت مشتریان این محصولات را به طور جدی به خطر بیندازد، بنابراین به هیچ عنوان عاقلانه نیست که گوشت ذخیره شده‌ در شرایط نامناسب را از فروشنده درخواست کنید. دقیقاً همانند بهترین روش ذخیره سازی فراورده‌های منجمد، این دما حداقل مطلق دماست و همیشه باید تلاش شود تا گوشت‌ها تا حد ممکن سرد باشند.

 

محفظه‌های یخچال‌دار امن‌ترین و آسان‌ترین روش برای نگهداری گوشت‌های خنک به روش صحیح است. با ارائه‌ی یک محیط کنترل کننده‌ی دما، می‌توانید اطمینان داشته باشید که گوشت شما با استانداردهای تعیین شده توسط دولت برای ذخیره سازی ایمن گوشت مطابقت دارد.

 

با استفاده از سردخانه‌ی تجاری، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شرایط ذخیره سازی و نگهداری گوشت شما فراتر از حد مورد نیاز است و یک محصول مطمئن با مزه‌ی برتر را به مشتریان خود ارائه می‌دهید.

 

5. نحوه‌ی نگهداری ایمن گوشت


اگر می‌خواهید تلفات ناشی از فساد محصول را به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که گوشت پس از رسیدن به مقصد نهایی، از نظر مصرف نمودن مطمئن است، نگهداری مطمئن گوشت در محفظه‌های یخچال‌دار و فریزرهای بلاست ضروری است. اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که همیشه باید اطمینان حاصل کنید که سردخانه‌ی خود را بیش از وزن توصیه شده در راهنمای مصرف، پر نکنید. این امر باعث می‌شود که گوشت با سرعت کمتری یخ بزند و محصولی مناسب جهت مصرف برای شما به وجود نیاید.

 

گوشت بسته بندی شده

 

در کنار این، شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان از روش‌های ایمنی صحیح، مانند شستن دست و پوشیدن دستکش، در صورت لزوم پیروی می‌کنند. روش‌های ایمن حمل و نقل به نوعی اطمینان مورد نظر را ایجاد می‌کند که گوشت به روش ایمن ذخیره می‌گردد.

 

هنگام نگهداری گوشت خام سرد، مهم است که آن را کاملاً بصورت بسته بندی شده نگهداری نمایید و از غذاهای غیر گوشتی دیگر دور نگه دارید تا احتمال آلودگی متقابل وجود نداشته باشد. اگر بیش از یك نوع محصول را در یخچال فریزر یا یخچال نگهداری می‌كنید، باید محصولات گوشتی را همیشه در طبقات پایین نگه دارید تا از چكه کردن آب گوشت بسته بندی شده روی مواد غذایی دیگر درون یخچال فریزر مطمئن شوید.

 

 

چنانچه به منظور ذخیره‌سازی محصولات و فراورده‌های گوشتی، به امکانات سردخانه‌ای مجهز به سیستم‌های نوین نیاز دارید، اینجا کلیک کنید

 

منبع: www.crscoldstorage.co.uk

مترجم: مونا سلیمانی

 

 

 

 

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش