لوگوی سردخانه

10 بیماری رایج گیاهی (و نحوه­ ی درمان آنها)

 

بیماری­‌های گیاهی یک واقعیت زندگی باغبانان هستند. بیاموزید که چگونه با شایع­‌ترین بیماری­‌های گیاهی مقابله کنید و چگونه از نابودی باغ خود جلوگیری کنید.

 

کپک پودری

مشکل: کپک پودری یک پوشش غبارآلود سفید رنگ بر روی برگ­‌ها، ساقه­‌ها و گل­‌ها ایجاد می­‌کند. این بیماری که توسط قارچ ایجاد می­‌شود، تعدادی از گیاهان از جمله یاس بنفش، سیب، انگور، خیار، نخود، فلوکس، بابونه و گل رز را تحت تاثیر قرار می­‌دهد.

 

بیماری گیاهی

 

 

راه حل: برای کاهش انتشار هاگ، برگ­‌های آلوده را جدا کرده و از بین ببرید. همچنین گیاهان نیاز به زهکشی خوب و گردش هوای کافی دارند. از آبیاری گیاهان به صورت پاشیدن آب بر روی آن‌ها در شب خودداری کنید. آبیاری در اواسط صبح ترجیح داده می­‌شود تا شاخ و برگ گیاهان قبل از غروب آفتاب خشک شود. قارچ کش­‌های تجاری برای کپک پودری موجود است و می­‌توانید با یک قاشق چایخوری قارچ کش محلول در آب، گیاهان را اسپری کنید. استفاده از ترکیب جوش شیرین و یک لیتر آب طبق توصیه جورج «داک» و کیتی آبراهام، نویسندگان کتاب راهنمای باغ شست سبز نیز مناسب است.

یاس بنفش، یک گیاه بسیار معطر، رایج­‌ترین قربانی بیماری سفیدک پودری است.

 

سفیدک کرکی

مشکل: بیماری سفیدک کرکی توسط ارگانیسم‌های قارچ‌مانند ایجاد می‌شود و بسیاری از گیاهان زینتی و خوراکی مانند گل حنا، بنفشه، تاج الملوک، انگور، کاهو و گیاهان خانواده کلمیان مانند کلم بروکلی و گل کلم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سفیدک کرکی که اغلب در آب و هوای مرطوب رخ می­‌دهد، باعث تغییر رنگ قسمت بالایی برگ­‌ها می‌­شود، در حالی که این قارچ در انتهای برگ­‌ها کپک سفید یا خاکستری ایجاد می­‌کنند.

 

سفیدک کرکی

 

راه حل: استفاده از ارقام گیاهی مقاوم به قارج در صورت موجود بودن. قارچ کش در دسترس نیست، اما اقدامات فرهنگی می­‌تواند کمک کند. شاخ و برگ­‌های آلوده یا کل گیاهان را در صورت شیوع سفیدک کرکی حذف کرده و از بین ببرید. از تراکم بیش از حد گیاهان یا آبیاری آنها در عصر خودداری کنید و سال به سال تغذیه گیاه را تغییر دهید.

 

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش