لوگوی سردخانه

داده های شاخص زنجیره سرد : 46 درصد از هزینه ها صرف نیروی کار می شود

تجهیزات سردخانه

 

اتحادیه جهانی زنجیره سرد(GCCA)، اطلاعات چهار ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است که این اطلاعات، نشان دهنده ساختار کلی عمده هزینه ها در انبارهای سردخانه ای در حال کار می باشند.


هزینه نیروی کار، برای بار دیگر، بزرگترین سهم را از هزینه ها داشته و پس از آن نیز به ترتیب هزینه های اجاره ملک یا هزینه های لیزینگ(اجاره سرمایه) حضور دارند. 


نرخ هایی که انبارهای سردخانه ای، برای ارائه خدمات لجستیک شخص ثالث، مانند نگهداری و حمل مواد غذایی فاسد شدنی از مشتریان می گیرند، به تندی و شدیدا به چالش کشیده شده است.


به منظور بهبود اطلاعات اقتصادی در دسترس برای همه شرکت کنندگان این صنعت، از پایان سال ۲۰۱۸ تا کنون، اداره اتحادیه جهانی زنجیره سرد که در آرلینگتون ایالت ویرجینیا در آمریکا اداره می شود، یک شاخص زنجیره سرد با اختصار CCI راه اندازی کرده است.

(CCI مخفف عبارت Cold Chain Index یا همان شاخص زنجیره سرد می باشد.) این شاخص، نرخ های رشد هزینه ها را با استفاده از منابع غالبا رسمی داده های اقتصادی، دنبال می کند. شاخص CCI را می توان طبق منطقه و محلی که سردخانه در آن فعالیت می کند، به دست آورد.

شاخص CCI شامل پنج دسته هزینه است: هزینه نیروی کار، هزینه برق، هزینه اجاره، هزینه تجهیزات و هزینه تعمیرات.
سهم های هزینه ای معمولی یک انبار سردخانه در ﺁمریکای شمالی (که در نمودار دایره ای زیر آورده شده است) نشان می دهد که نیروی کار، بیشترین سهم از این هزینه ها را با دارا بودن ۴۶ درصد از کل هزینه ها، در بر می گیرد.


هزینه اجاره ملک یا لیزینگ(اجاره سرمایه) تقریبا ۳۵ درصد از کل هزینه ها را تشکیل می دهند. برق نیز 10٪ از کل هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. دسته "سایر" شامل اجاره تجهیزات اداره و انتقال مواد، هزینه های تاسیسات(غیر از برق) و سایر هزینه های مشخص نشده می باشد.


توجه داشته باشید که سهم هزینه ها از زمان انتشار شاخص چهار ماه اول 2019 برای همه نسخه های 2020 بر اساس نتایج تحقیق بهره وری و محک FY2018 IARW به روز شده است. 


جیسون تروندل، مدیر پژوهش و اطلاعات بازار سازمان، در این باره می گوید: "شاخص زنجیره سرد که از طرف اتحادیه جهانی زنجیره سرد معرفی شده است، یک ابزار ارزشمند برای سردخانه های شخص ثالث و مشتریان آن ها (از قبیل خرده فروشان و عمده فروشان مواد غذایی) می باشد. این شاخص به آن ها کمک می کند تا هزینه های واقعی ملزومات اصلی برای تولید خدمات لجستیک شخص ثالث از قبیل نیروی کار، برق، اجاره، تجهیزات و تعمیرات را درک کنند."

 

هزینه نیرو کار

 

وی در ادامه می افزاید: "امروزه خدمات لجستیک شخص ثالث، کالا نیستند؛ این خدمات در بسیاری از موارد، در خور مشتریان خاص طراحی شده اند و بسیاری از ارائه کنندگان لجستیک شخص ثالث، در حال ارائه خدمات ارزش افزوده از قبیل برداشت جعبه، انجماد انفجاری، صدور گواهی حسابرسی GDP، گواهی SQF و  بسیاری موارد دیگر می باشند. شاخص CCI به خریداران خدمات لجستیک شخص ثالث کمک می کند تا از هزینه های پایه آگاه شوند و پس از آن، این دیگر به عهده لجستیک شخص ثالث است تا درباره نرخ بازدهی سرمایه خدمات ارزش افزوده، با مشتری به گفتگو بپردازد."

 

منبع: FrozenFoodsBiz
مترجم: رامین حیاتی


 

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش