لوگوی سردخانه

کاربرد تیمار ازن برای افزایش ماندگاری میوه‌‌ی هندوانه

ازن و ماندگاری هندوانه - Ozon

 

هندوانه: حداقل فرآوری برای محصولات تازه، به سرعت در جهان توسعه یافته است. در صنعت میوه و سبزیجات، میوه‌هایی که حداقل فرآوری را دارند، محصولاتی هستند که خصوصیات و کیفیت آنها مانند محصولات تازه حفظ می‌شود. در کشورهای گرمسیری، میوه‌های برش خورده‌ی تازه، بسیار پرمصرف می‌باشند، ازن در فرآیند برش هندوانه به عنوان یک ماده‌ی ضد میکروبی استفاده می‌شده است.

 

ازن و ماندگاری هندوانه - Ozon

 

یک آزمایش توسط Man و همکاران انجام شد که در آن ازن مستقیماً در بسته‌ی حاوی هندوانه‌ی تازه بریده شده دمیده می‌شد. غلظت ازن در جریان دمیدن mg / dm 2/4(30 درجه‌ی سانتی‌گراد ، 1 اتمسفر) بود. چهار نمونه‌ی T1،T2 ، T3 و C1 مورد بررسی قرار گرفت. زمان دمیدن نمونه‌هایT1 ، T2 و T3 به ترتیب 1 ، 2 و 3 دقیقه بود. C1 نمونه‌ی شاهد بدون تیمار ازن بود. سپس کلیه‌ی نمونه‌ها به مدت 6 روز در دمای 4 درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری شدند. می‌توان خاطرنشان کرد که ازنی که به بسته‌ی حاوی هندوانه‌ی تازه بریده می‌وزد، تعداد سلول‌های میکروبی موجود در محصول را کاهش می‌دهد. هر چه مدت زمان تیمار بیشتر باشد، تعداد باکتری‌ها، مخمرها و کپک‌ها در محصول کاهش می‌یابد. علاوه بر این، در طول ذخیره‌سازی، رشد باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها در نمونه‌هایT1 ، T2 و T3 کندتر از نمونه‌ی شاهد C1 بود. توسط Man و همکاران ، آزمایشی در مورد ماندگاری میوه‌ی هندوانه‌ی تازه برش خورده توسط تیمار ازن انجام شده است.

 

درصورت تمایل به تهیه‌ی محصولات ضدعفونی شده با ازن و یا نگهداری محصولات خود در سردخانه‌های مجهز به سیستم ضدعفونی با ازن، با سایت سردخانه در ارتباط باشید.

 

منبع: semanticscholar.org

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش