لوگوی سردخانه

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه سال ۱۳۹۹

تعرفه نگهداری کالا 99

تعرفه نگهداری کالا درسردخانه در سال ۹۹ به واسطه بحران های اخیر(شیوع کرونا و تعطیلی بنگاه های اقتصادی و ...) و شرایط سال گذشته در امر سردخانه داری (تغییرات قیمت اقلام اساسی مانند بنزین و ...)  بسیار حایز اهمیت است . باتوجه به اینکه

  • وزارت بازرگانی ( سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ) در ارسال حق الحفاظ با تاخیر هر ساله خود، موارد و مشکلاتی برای سردخانه داران و مشتریان سردخانه به وجود می آورد: 
  • سردخانه داران تا رسیدن نرخ های جدید، مجبور به تعامل با مشتریان خود برمبنای نرخ سال قبل هستند.
  • مشتریان سردخانه ها حاضر به پرداخت ما به التفاوت نرخ، از ابتدای سال نیستند. 
  • ایهام و ابهام در قسمت های ازاین تعرفه ها، مانند نبود اطلاع دقیق از نرخ تخلیه و بارگیری سایر خدمات وجود دارد، که  باعث بروز مشکلاتی برای مشتریان سردخانه ها و سردخانه داران می گردد

قصد داریم  تحلیلی از دوره ای ۱۳ ساله از تعرفه های نگهداری برای شما با نمودار و برگه های کارشناسی سالهای قبل ارایه نماییم که بزودی باتکمیل فرایند های مالی سال گذشته به تفصیل به آن خواهیم پرداخت .

 

 تعرفه نگهداری میوه و کالا در سردخانه 1400اعلام شد!!!  

 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 99 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 98 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 97 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 96 بر روی اینجا کلیک کنید 

جهت مشاهده تعرفه سال  95  بر روی اینجا کلیک کنید 

جهت مشاهده تعرفه سال  94  بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 93 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 92 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 91  بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 90  بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 88-89 بر روی اینجا کلیک کنید 

 

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه در سال 99 

احتراما با عنایت به درخواست انجمن های سردخانه داران و شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر تعیین تعرفه خدمات سردخانه ای در سال 1399 و متعاقب بررسی های کارشناسی و بازدید های میدانی و بر اساس تصمیمات متعدد در بند سوم سایر دستورات یکصد و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی 156207 مورخ 99/6/22 تعرفه حق الحفاظ نگهداری کالا در سردخانه ها مطابق جدول زیر به همراه توضیحات لازم اعلام می گردد:

 

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه
ردیفشرحمبلغ ( ریال )
1پنیر و کره11,071
2گوشت لاشه ، ماهی فله ، و مرغ کارتنی12,872
3گوشت کارتنی و ماهی کارتنی12,159
4خرما ، رب و کالاهای مشابه13,638
5

کیوی ، انار ، مرکبات ، انگور و سیب درختی ( در جعبه پلاستیکی و باکس پالت ، طبقه فلزی
و با رعایت تمامی استانداردهای لازم )

20,253
6کیوی ، انار ، مرکبات ، انگور و سیب درختی ( در جعبه پلاستیکی بدون باکس پالت فلزی )17,216
7سیب درختی در جعبه و یا باکس چوبی14,353
8موز و آناناس22,143
9تخم مرغ18,452
10سیب زمینی و پیاز12,550
11بستنی و شیرینی های تر22,143

 

  1. نرخ عمل آوری موز و تعرفه نگهداری کالاهایی که برای آنها نرخ تعیین نگردیده است، با توافق طرفین تعییم می گردد.
  2. نرخ های مندرج در جدول فقط برای سردخانه هایی که بنا بر تشخیص اتحادیه سراسری سردخانه داران و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت، استانداردها و قوانین و مقررات را رعایت نموده و قراردادها را براساس فرمت ابلاغی اتحادیه مذکور متضمن تایید این سازمان منعقد نموده باشند قابل اعمال خواهد بود و ملاک عمل در مورد تعرفه سایر سردخانه ها، 10% کمتر از تعرفه های مصوب می باشد.
  3. اتحادیه مذکور مکلف است نظارت لازم را به صورت مستمر اعمال و گزارشات مربوطه را به این سازمان ارایه نماید.
  4.  اجرای تعرفه های اعلامی توسط این سازمان در سراسر کشور لازم الاجرا می باشد و هرگونه تصمیم گیریهای محلی در استان ها برای تعرفه نگهداری کالا در سردخانه ها فاقد وجاهت قانونی می باشد.

  5.  نرخ قابل اعمال برای قراردادهای حجمی به ازای هر متر مکعب در هر روز مبلغ ۳0۱۶۲ ریال (سه هزار و یک صد و شصت و دو ریال) تعیین می گردد.

    ۶. تعرفه های مصوب در خصوص قراردادهای جدید پس از تاریخ ابلاغ قابلیت اجرا خواهد داشت، به جز قراردادهای قبلی که در مفاد آنها ترتیبی برای تعدیل قرارداد بر اساس نرخ های ابلاغی جدید درج گردیده باشد.

    ۷. تمامی سردخانه‌ها مکلفند بر اساس نرخ‌های مصوب ابلاغی و در چارچوب فرمت قرارداد ابلاغي اتحادیه یاد شده نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند و با عنایت به مفاد ماده ۵ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و مواد ۱۵ و ۶۵ قانون اصلاح قانون نظام صنفی لازم است نرخ خدمات به طور روشن ومکتوب در محل واحد به نحوی که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام و نصب گردد.

    ۸. در مورد دوره نگهداری و محاسبات مربوط به آن، ملاک عمل مدت زمان توافق شده در قرارداد می باشد و زمان ورود و خروج کالا نمی‌تواند ملاک عمل باشد و همچنین مقدار کالا ملاک عمل، مقدار کالای وارد شده به سردخانه می باشد. لیکن در صورتی که مقدار تحویل شده کمتر از 80% توافق شده باشد مشمول جرایم مقرر در توافق نامه مربوط خواهد شد.

    9. نرخ های اعلامی فقط جهت نگهداری کالا بوده و هزینه تخلیه و بارگیری از وسیله نقلیه به سالن سردخانه و بارچینی و بالعکس و در اختیار گذاشتن سایر امکانات منجمله سالن بسته بندی و ... برای کالاها با توافق طرفین و رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب و دستورالعمل های صادره در این خصوص محاسبه و قابل اعمال می باشد.

    10. هزینه هایی از قبیل باسکول و باکس پالت فلزی در تعرفه حق الحفاظ لحاظ گردیده و اخذ هرگونه وجهی تحت عناوین مذکور و مشابه آن فاقد وجاهت قانونی است.

    11. عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و حق بیمه متعلقه به هرکدام از کالاها بر عهده صاحب کالا می‌باشد.

    12. در استان های گرمسیر (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی) سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در صورت تشخیص و در شرایط خاص می توانند حداکثر 10% (ده ‌درصد) به تعرفه های تعیین شده اضافه نمایند.

    همانگونه که قبلا تاکید و تصریح شده است، قیمت های ابلاغی حداکثری است و ارائه خدمت با قیمت پایین تر، امری شایسته و مورد تقدیر می‌باشد.

    با عنایت به مراتب فوق مقتضی است اقدامات بهنگام در رابطه با نظارت و بازرسی معمول و نتیجه را به این سازمان منعکس نمایید.

 

۴
از ۵
۶۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش