لوگوی سردخانه

8 مورد از طرقی که ساخت و ساز انبار، موجب تکامل سردخانه شد - قسمت ۱

انقلاب تجارت الکترونیکی، تأثیر عمده ای بر طراحی و ساخت تأسیسات زنجیره تأمین داشته است. در اینجا 8 مورد از طرقی که موجب تغییر شکل این پروژه ها در چند سال گذشته شده اند را آورده ایم.

 

سردخانه میوه
والمارت


 

جهش تجارت الکترونیکی، تأسیسات سردخانه ای ایالات متحده را به مراکز لجستیک نسل آینده تبدیل کرده است. این تغییر، روش طراحی و ساخت این تأسیسات را به طور اساسی تغییر داده است.

در اینجا 8 مورد وجود دارد که طی آن ها، تأسیسات سردخانه ای مدرن نسبت به همتا های خود در یک دهه پیش، از شرکت های ساخت و ساز، تقاضای بیشتری دارند:

 

سردخانه ها بزرگتر شده اند

 

اندازه پروژه های سردخانه بزرگتر شده است؛ چرا که این تأسیسات از پایگاه هایی ساده برای ارسال و دریافت بار، به مراکز پیشرفته پردازش خودکار تبدیل شده اند. در حقیقت، بر اساس گزارش شرکت داده و تحلیل داج، تعداد پروژه های سردخانه ای 330هزار متر مربعی، از 23 مورد در سال ۲۰۰۷ به 48 مورد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

کریس زوبل، مدیر ارشد سی.بی.آر.ای می گوید که به لطف استفاده از میان اشکوب ها(طبقات میانی)، مساحت برخی از مراکز، دو یا حتی سه برابر شده است؛ که این امر می تواند باعث شود مساحت برخی از پروژه ها به یک میلیون متر مربع و فراتر از آن برسد.

طبق گفته جف بیشاف، معاون اجرایی توسعه تجارت شرکت گری، پروژه سردخانه 300هزار متر مربعی برای شرکت ساخت و ساز گری که در لگزینگتون ایالت کنتاکی مستقر است؛ به یک استاندارد معمول تبدیل شده است.

شرکت گری، که یکی از پیمان کاران شرکت آمازون نیز می باشد، اخیرا یک پروژه 325 میلیون دلاری برای این غول خرده فروشی اینترنتی در شهر بسمر آلاباما به اتمام رسانده است. این پروژه که مجهز به 36 کیلومتر تسمه نقاله بوده و مجهز به کالایاب و مرتب ساز 4 طبقه اتومات می باشد؛ می تواند روزانه بیش از 100هزار قلم کالا را برداشت، بسته بندی و ارسال کند.

 

سردخانه ها در مناطق شهری واقع شده اند
 

در مراکز اصلی شهری، خرده فروشان برای پردازش سفارشات تجارت الکترونیک، جهت تحویل نهایی، به انبارهای کوچک تر و چند طبقه نیاز دارند. بر اساس گزارش سی.بی.آر.ای، این نوع تسهیلات در ابر شهر های پرجمعیت مانند نیویورک، سانفرانسیسکو، میامی، شیکاگو، لس آنجلس و سیاتل، منطقی تر به نظر می رسند.

زوبل در ادامه می گوید: سردخانه های مناطق شهری با مراکز حومه شهر و روستایی فرق می کنند و غالبا بازمانده یا بازسازی شده تأسیسات قدیمی هستند، اما تعداد کمی از تأسیسات جدید نیز در مناطق شهری در حال ظهور می باشند.

سردخانه آمریکا
مرکز توزیع چند طبقه پرولوگیس در نزدیکی سیاتل

 

به عنوان مثال، شرکت مدیریت دارایی گلدمن ساکس و دی.اچ.پی.اچ به طور مشترک در حال توسعه یک سردخانه و مرکز توزیع سه طبقه 123هزار متر مربعی در بروکلین هستند. افزون بر این، شرکت ساختمان سازی پرولوگیس، یکی از نخستین تأسیسات این رده را در کشور، در سال گذشته افتتاح نمود؛ یک سردخانه صنعتی سه طبقه 200هزار متر مربعی که تنها چند دقیقه از مرکز شهر سیاتل فاصله دارد.

سردخانه جورج تاون کراس رودز که توسط شرکت نلسون طراحی شده است، دسترسی کامیون را در دو طبقه امکان پذیر می سازد، که این امر برای یک فضای مبادله در یک منطقه شهری غیر معمول است. کتی کرافت، مدیر شرکت نلسون، که از نظر صنعتی در سطح ملی در این امور پیشرو می باشد می گوید: "این گونه پروژه ها به یک هنجار تبدیل شده اند"

وی در ادامه می افزاید: "شیب توسعه صنعتی در آینده به صورت عمودی خواهد بود. جهش تجارت الکترونیکی منجر به تقاضای زیاد برای تسهیلات صنعتی در نواحی شهری شده است."


 

داشتن امکانات، مسئله ای ضروری است

 

از آنجا که نرخ بیکاری در اکثر بازارهای ایالات متحده در پایین ترین سطح خود در طول تاریخ می باشد، خرده فروشان تجارت الکترونیک، برای استخدام کارگران جهت کمک به بسته بندی، مرتب سازی و ارسال بسته ها در سردخانه ها و مراکز مبادلات، دست و پا می زنند. زوبل می گوید تأسیسات راحت و مجهز، به جذب و حفظ کارگران کمک می کند.

این بدین معنی است که مالکان این تأسیسات، خواستار امکانات رفاهی از قبیل آشپزخانه های کامل با پیشخوان های گرانیت، دستگاه های خودکار فروش خوراکی های تازه، و مناطق استراحت گاهی با فضایی برای تلویزیون های صفحه تخت، میزهای پینگ پنگ و فضاهای ناهارخوری هستند. حتی در مناطقی با آب و هوای معتدل، امکانات استراحت در فضای باز برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

براک گریسون، نایب رییس شرکت ساخت و ساز لیتون می گوید: "در حالی که بسیاری از ناظران صنعت، پیش بینی کرده بودند که اتوماسیون، نیاز به نیروی کار در سردخانه ها را کاهش خواهد دهد، بسیاری از شرکت ها در حال تجربه کردن عکس این مسئله هستند."

وی ادامه می دهد: "در گذشته شما فقط یک فرد را در یک لیفتراک داشتید که پالت ها را از قفسه ها بیرون می کشید. اما هم اکنون، چون خرده فروشان هر چیزی را به صورت انفرادی بسته بندی می کنند، روزانه چندصد یا حتی هزار نفر را می آورند که اقلام را بسته بندی کرده تا آن ها را به بیرون ارسال کنند."

سردخانه

مرکز توزیع شرکت جی ای در دنور

"این امر موجب افزایش تقاضا برای پارکینگ شده است که در حال حاضر نیز برخی از این مکان ها دارای پارکینگ هایی با گنجایش 1500 خودرو می باشند."

مایک گرلا، مدیر توسعه اقتصادی شرکت آمازون، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ و بنیان گذار شرکت مشاوره توسعه اقتصادی CSR محور راهبردهای مشارکت گریلا، گفت: "نیاز به نیروی کار، هنگام تصمیم ‌گیری در مورد انتخاب محل (سردخانه)، تقریبا بر تمامی عوامل دیگر غلبه می کند."

(توضیح مترجم: CSR یا Corporate social responsibility نوعی تجارت خصوصی بین المللی از نوع خود قانون گذار است که هدف از آن کمک به اهداف اجتماعی بشر دوستانه، فعال های این حیطه یا خیریه ها، به وسیله مشارکت یا حمایت از فعالیت های داوطلبانه یا اخلاقی است.)

وی در ادامه می افزاید: "اگر این منطقه فاقد یک استخر درست حسابی از کارگران آماده به کار برای تغذیه این سردخانه های بزرگ باشد، دیگر فرقی نمی ‌کند که این سردخانه ها چقدر در مرکز قرار گرفته اند. شما به واقع نیاز به این دارید که آن طوفان کامل از محل استقرار مشتریان و جایی که زیرساخت حمل و نقل و استعداد در آن وجود دارد را پیدا کنید."

 

برنامه ریزی دقیق، بسیار مهم است

ساخت مراکز توزیع پیچیده نیازمند زمان بندی دقیق است. صاحبان این تأسیسات نیاز دارند که روند کار به دقت برنامه ریزی شود تا بخش های حیاتی و کارکردی مهم تأسیسات ـ مانند برق ، لوله کشی و HVAC ـ بتواند در ابتدا تحویل داده شود.

(توضیح مترجم: HVAC یا Heating, ventilation, and air conditioning همان گرمایش، جریان هوا و تهویه مطبوع می باشد.)
 

بیشاف می گوید: "ما نه تنها باید برنامه ریزی های خود و پیمان کاران زیر مجموعه مان را مدیریت کنیم؛ بلکه همچنین باید با فراهم کننده ی امور مواد، هماهنگ باشیم تا مطمئن شویم که در هر چرخش عملیات، ساختار را طوری طراحی می کنیم که نه تنها از بارها پشتیبانی کند، بلکه همچنین بتوانیم تا زمان انتهای کار، در هر مرحله تأسیسات را تحویل دهیم."

 

بیشاف می گوید: "مشتریان می خواهند این تأسیسات را هر چه سریع تر به اینترنت متصل کنند؛ آن هم با نرخ کاری 330هزار متر مربع در عرض ۱۲ ماه" وی می افزاید: "شرکت گری از یک سیستم اختصاصی برای مدیریت برنامه ریزی، کیفیت و ایمنی استفاده می کند."

 

گریسون نیز که شرکتش یک سردخانه 660هزار متر مربعی برای کمپانی میسی را در عرض 12 ماه احداث کرده، این امر را اینگونه تأیید می کند: "مشتری های تجارت الکترونیک، ما را تا بالاترین حد توان خود، تحت فشار می گذارند" وی در ادامه می افزاید: "بزرگ‌ ترین نکته در مورد برنامه‌ ریزی ها درک این امر است که چگونه می ‌توان آن ها را وارد ساختمان کرده و فناوری‌ های پیش بینی شده در این برنامه ریزی ها را درون پروژه قرار داد؛ بنابراین ما با گروه‌ های فعال تجارت الکترونیک، همکاری نزدیکی داریم تا دریابیم که چه نوع فناوری ‌ای را مورد استفاده قرار می ‌دهند و آن فناوری به کجا می‌ رود و این همان جایی خواهد بود که ما نخست خواهیم ساخت."

 

درن سیلاور، مجری پروژه شرکت ساخت و ساز گریکُر می گوید: "فناوری، یک لایه اضافی از پیچیدگی و هماهنگی را ایجاد کرده است." وی ادامه می دهد: "مشتریان ما به تجربه و پیشرفت های منظم و مستمر ما از طریق درس هایی که در طراحی و ساخت و ساز سریع و نوآوری برای حل مشکلات فرا گرفته ایم، وابسته می باشند. این کار نیازمند یک رویکرد تیمی مشترک از طرف تمامی ذینفعان برای موفقیت همگی می باشد."
 

پایان قسمت اول

 

قسمت دوم

 

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش