لوگوی سردخانه

یکپارچه سازی انبار

یکپارچه سازی انبار- Storage Integration

 

یک انبار، فراتر از حفاظت از تولیدات، فضایی می باشد که گردش کالا و اطلاعات را بهینه ساخته و در عین حال با اصلاح هزینه ها و خدمات مشتری، ارزشی را به زنجیره تأمین می افزاید.

 

هدف انبار، کاهش زمان تحویل، ارائه امکان کنترل دقیق کالاها، استفاده بهینه از فضای موجود، حداقل سازی جابجایی و حمل و نقل، کاهش نرخ مرجوعی تولیدات (ناشی از اشتباهات) و بهبود هزینه ها می باشد.

 

کارکرد های اصلی انبار عبارتند از:

  • مدیریت گردش کالاهای دریافتی و تعیین وقت بارانداز
  • حصول اطمینان از دریافت کالاهای مورد انتظار (از نظر نوع و کیفیت)
  • مجزا کردن، پالت کردن، برچسب زدن و آماده سازی کالاها در کنار سایر عملکرد ها
  • قرار دادن کالاها بر روی قفسه ها بر اساس گردش کالا، نزدیکی به باراندازها، سهولت دسترسی و نوع کالا
  • حفاظت و کنترل کالاها به طرق فنی و انسانی
  • انجام سفارشات چه به صورت پالت کامل و چه به صورت پالت جزئی
  • مستند ساختن خروج کالاها
  • ادغام محموله ها، که به معنای ترکیب کردن کالاها برای ارسال می باشد.
  • طراحی کردن گردش مواد و حرکت کالاها
  • تقویت لجستیک معکوس (پذیرش، مرتب سازی، تعمیر، بازگرداندن به بازار)

 

یکپارچه سازی انبار

 

یکپارچه سازی انبار، اساساً به معنای سرمایه گذاری در تکنولوژی و امکانات به جهت سازگار شدن با جدیدترین تقاضاهای مشتریان می باشد. ما باید سراسر زنجیره تأمین را مدرن کنیم تا بتوانیم بهره وری و کیفیت را بهبود بخشیم.

 

یکپارچه سازی انبار به شرکت ها اجازه می دهد تا وقفه ها را در سراسر زنجیره تأمین پیش بینی کرده و تدابیری بهنگام، پیشگیرانه و سودآور را برای برآوردن الزامات تحویل، به کار گیرند. همچنین این امر به شرکت های ساخت سردخانه این امکان را می دهد که استراتژی هایی را برای کاهش هزینه های کلی تولیدات اعمال کنند. به عبارت دیگر، یکپارچه سازی انبار، هزینه های انبار کالا را بدون ریسک افزایش هزینه های تولید و توزیع، به صورت فزاینده کاهش می دهد.

 

علاوه بر این، هنگامی که شرکت ها اقدام به یکپارچه سازی انبار می کنند، می توانند با ردیابی معیارهایی از جمله ارسال های به موقع، میزان مرجوعی تولیدات و سایر موارد، شاخص رضایت مشتری خود را رصد کنند.

 

در ادامه، برخی از دلایل اهمیت این امر که چرا مدیریت عملیات انبار و یکپارچه سازی آن با زنجیره تأمین، برای تمامی صنایع، به ویژه برای تولیدکنندگان، مهم می باشد؛ ذکر شده است:

  • بهینه سازی موجودی انبار: تعیین اهدافی برای موجودی انبار از نظر تغییرپذیری عرضه و تقاضا، بعلاوه ترکیب کردن موجودی های انبار با دقت بالا، می تواند موجب برآورده ساختن تقاضای آنی و دوری از بروز کسری ها شود.
  • کاهش هزینه ها: عملیات انباری که به طور مؤثر مدیریت شده باشد، می تواند با یکپارچه سازی مدیریت عملیات با تکنولوژی اتوماسیون و فرآیندهای مناسب، به منبعی برای درآمد تبدیل شود.
  • افزایش مشاهده پذیری: این مورد از امکان نظارت بر جزئیات هزینه ‌ها و امور پروژه در تمامی مسیر تا مرحله  بازگشت سرمایه (ROI) سخن می گوید. ما می توانیم این کار را بوسیله یک سیستم مدیریت یکپارچه با تأمین کنندگان، مشتریان و شرکا، انجام دهیم.

 

چگونه می توانیم یکپارچگی یک انبار را بهبود بخشیم؟

 

در اینجا، ما در مورد چگونگی یکپارچه سازی و راه اندازی درست یک انبار به شما چند توصیه ارائه می کنیم:

  • الگوهای خرید مشتریان خود را درک کنید تا بتوانید گردش کالاهای خود را با آن ها تطبیق دهید.
  • انبار را با توجه به نیازهای انبارداری و تردد کالا، طراحی کنید.
  • امکاناتی را در نظر بگیرید که موجب سهولت کنترل کالاها شوند.
  • تمامی پذیرش ها، خروج ها، نقل مکان ها، مشخصات و تعداد تولیدات را ضبط و ثبت کنید.
  • فرآیندهای انجام شده در انبار را با بقیه زنجیره تأمین هماهنگ کنید.
  • آن گردش های اطلاعاتی را اجرا کنید که با سیستم های مدیریت موجودی ارتباط برقرار می کنند.
  • هر محصول را با یک SKU متفاوت، متمایز کنید. (توضیح مترجم: SKU یک بارکد قابل اسکن است که اغلب در برچسب های چاپ شده روی محصولات فروشگاه، دیده می شود. این برچسب به فروشندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار حرکت موجودی های انبار را ردیابی کنند.)

 

 

سیستم های مدیریت انبار

 

سیستم های مدیریت انبار به شرکت ها این امکان را می دهند که هزینه ها را کاهش داده، اعتبار و اطمینان را افزایش داده و کارایی عملیات لجستیک را در انبار بهبود بخشند. این ابزارها به شرکت ها اجازه می دهند تا بتوانند فرآیند هایی از قبیل برداشت، بارگیری متقاطع، مونتاژ، برچسب زدن، بسته بندی و تهیه کیت را با هم یکپارچه سازند. با استفاده از این ابزارها، شما می توانید گزینه های مختلفی را پیاده سازی کنید:

  • یک ماژول درون سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • یک راه حل مستقل مدیریت انبار (به ویژه برای شرکت های متوسط)
  • ظرفیت های متعلق به ارائه دهنده ERP که می تواند مستقلاً ارائه شود.
  • یک راه ‌حل پیشرفته مستقل، ساخته ‌شده توسط یک متخصص در سیستم ‌های مدیریت انبار (WMS)

 

کدام سیستم را می توانیم پیشنهاد کنیم؟

 

یک WMS (سیستم مدیریت انبار) پیشرفته، در زمانی که پیچیدگی عملیات بالا بوده و یکپارچه سازی در زنجیره تأمین ضروری می باشد، بهترین گزینه است. یک WMS از ارائه دهنده ERP (سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی) یا چیزی مشابه آن، می تواند در زمانی که پیچیدگی عملکرد انبار، زیاد، اما الزامات یکپارچه سازی، کم باشد، خوب کار کند.  در همین حال، اگر پیچیدگی عملکرد انبار، کم باشد، اما الزامات یکپارچه سازی، بالا باشد، بهترین گزینه یک راه حل ساده مدیریت انبار است که به عنوان ماژول ERP ارائه می شود.

 

اگر شرکت در مورد خوب مدیریت کردن انبار خود مطمئن نباشد، بهترین راه حل این است که یک تأمین کننده باتجربه خارجی را استخدام کند که بتواند مزایایی مانند برون سپاری هزینه های ثابت، بهینه سازی نتایج، بهره گیری از صرفه جویی در مقیاس اقتصادی، انعطاف پذیری برای کار در شیفت های مختلف و کاهش ریسک ها را ارائه کند.

 

"شرکت سردخانه" این امر را درک می کند که مدرن سازی انبار تا چه اندازه مهم می باشد. به لطف تجربه ما در صنایع مختلف، ما بهترین روش ها را در استراتژی های یکپارچه سازی انبار در سرتاسر زنجیره تأمین به کار می بریم. در باب انبارداری، ما راه ‌حل ‌هایی از قبیل امکانات خصوصی و چند‌ مشتری، عملیات ‌های داخلی در انبارهای مشتریان، انبارهای خشک و چند دمایی، سیستم های مدیریت انبار (WMS)، کنترل و بهینه‌ سازی موجودی انبار و اتصالات فناوری اطلاعات را ارائه می نماییم.

 

منبع: Solistica

مترجم: رامین حیاتی

 

۵
از ۵
۳۳ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش