لوگوی سردخانه

ضدعفونی محصولات غذایی با استفاده از ازن

ازن و ضدعفونی محصولات غذایی- Ozon

 

ضد عفونی کردن محصولات غذایی یکی از مهم‌ترین مراحل پردازش است که کیفیت، سلامت و ماندگاری میوه‌ها و سبزیجات تازه برداشت شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در صنعت برداشت تازه، کلر به طور کلی به عنوان ضد عفونی کننده‌ی محصول استفاده می‌شود. با این حال، روند حذف این ماده به دلیل خطرات زیست محیطی و بهداشتی مرتبط با تشکیل محصولات جانبی ضد عفونی کننده‌ی هالوژنه‌ی سرطان‌زا وجود دارد.

 

ازن‌سازی نشان دهنده‌ی یک فناوری پایدار است که می‌تواند کیفیت محصول را بهبود بخشد. ازن در کاهش بار میکروبی و سطح ترکیبات آلی سمی مفید است. بعلاوه، این گاز دارای یک اثر ضد میکروبی قوی‌تر و سریع‌تر در برابر هاگ، میکروارگانیسم‌های مدفوع و بیماری‌زا و ویروس‌ها در مقایسه با کلر است. اثر ضد میکروبی ازن و کاربرد نسبتاً ساده‌ی آن، علاوه بر ویژگی آن که هیچ زوایدی باقی نمی‌گذارد یا تشکیل تری هالومتان‌های سرطان ‌زا (مانند کلرزنی)، این تیمار را برای کاربردهای مختلف در صنایع غذایی مناسب می‌کند.

 

ازن و ضدعفونی محصولات غذایی- Ozon

 

علاوه بر این، محصولات تیمار شده با ازن ویژگی‌های حسی خود را اصلاح نمی‌کنند. استفاده از این گاز پس از به دست آوردن وضعیت GRAS (به طور کلی به عنوان ایمن شناخته می شود) در سال 1997، به عنوان ضد عفونی کننده یا ضد عفونی کننده‌ی مواد غذایی و فرآوری مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده تأیید شده است. سیستم‌های اولیه برای استفاده‌ی ازن شامل ذخیره‌سازی فاز گازی و غرقاب شدن در ازن است. هنگامی که ازن به عنوان گاز استفاده می‌شود، زمان قرار گرفتن در معرض آن طولانی‌تر (4-1ساعت) از ازن محلول در آب است (10-1 دقیقه).

 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از ازن در سردخانه‌ها، با مشاوران ما در تماس باشید. 

 

منبع: oaj.fupress.net

مترجم: مونا سلیمانی

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش