لوگوی سردخانه

پاسخ سیستم آنتی اکسیدانی به تیمار ازن پس از برداشت در کیوی رقم «سورلی»

از جمله چالش‌های پیش روی محققان در زمینه‌ی پس از برداشت محصول، درک فیزیولوژیک و بیوشیمیایی مسیرهای مرتبط با پوسیدگی میوه پس از برداشت است.

پیری میوه مستقیماً بر کیفیت حسی و تغذیه‌ای در طول دوره‌ی پس از برداشت میوه اثر می‌گذارد. مشخص شده است که گونه‌های اکسیژن واکنش پذیر و آسیب اکسیداتیو، مسئول انجام فرایند پیری در میوه هستند. برخی از ارقام کیوی گوشت زرد را می‌توان برای مدت کوتاهی در مقایسه با میوه‌ی کیوی گوشت سبز نگهداری کرد. عملکرد پس از برداشت تحت تأثیر وضعیت فیزیولوژیکی میوه هنگام برداشت قرار دارد که با مدیریت پس از برداشت آن همراه است. از بین چندین کاربرد پس از برداشت، تیمار با ازن به عنوان یک فناوری پردازش مواد غذایی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای حفظ کیفیت میوه‌ها در زمان ذخیره سازی در سردخانه در نظر گرفته شده است. در این مطالعه، ما تأثیر ازن را پس از تیمار سرمای تدریجی، بر روی سیستم دفاعی آنتی اکسیدان در Actinidia chinensis در رقم سورلی" بررسی شد.

 

کیوی رقم سورلی

 

نتایج: ترکیبات بیواکتیو در طی دوره‌ی تحمل به سرما کاهش یافته و تیمار با ازن باعث افزایش فعالیت‌های سوپراکسید دیسموتاز و کاتالاز در زمان ذخیره سازی سرد می‌شود. این روش درمانی با مهار فعالیت لیپوکسیژناز و تجمع مالون دی آلدئید، یکپارچگی غشا را حفظ کرد. یک رویکرد آماری چند متغیره، با استفاده از تجزیه و تحلیل مؤلفه‌ی اصلی، پاسخ جهانی به اثر تیمار پس از برداشت ازن در طی ذخیره سازی سرما در کیوی "سورلی" را ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری: تیمار محصول کیوی با ازن، کارایی سیستم آنتی اکسیدانی و قابلیت نگهداری کیوی‌های "Soreli" را بهبود می بخشد.

 

چنانچه تمایل به خرید محصولات ضدعفونی شده با ازن و یا نگهداری محصولات خود در سردخانه‌های مجهز به سیستم ضدعفونی با گاز ازن دارید، با سایت سردخانه در ارتباط باشید.

 

منبع: www.semanticscholar.org

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش