لوگوی سردخانه

راهنمای نگهداری و ذخیره سازی گوشت در سردخانه (بخش آخر)

یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین مسائل جهت نگهداری و تولید محصولات گوشتی که تا حد ممکن تازه، خوشمزه و بی خطر باشند، درک روش‌های صحیح نگهداری گوشت، چه به طورت گوشت منجمد و چه به صورت گوشت سرد می‌باشد. بدین منظور سردخانه‌ی فرخ یک راهنمای مفید برای ذخیره سازی ایمن گوشت تهیه کرده‌ است.

 

سردخانه گوشت

 

باکتری‌های مضر از لحظه‌ی ذبح حیوانات در گوشت خام شروع به رشد می‌کنند و ذخیره سازی را به یک فرآیند حساس و وابسته به زمان تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید طول عمر گوشت خود را طولانی‌تر کنید، بسیار مهم است که روش‌های صحیح ذخیره سازی ایمن را دانسته و برای ذخیره‌سازی محصولات گوشتی مورد نیاز خود به کار گیرید. 

 

این راهنما به شما کمک می کند تا از گوشت خود بیشترین بهره را ببرید، از دمای مناسب نگهداری گوشت سرد و منجمد گرفته تا مقرون به صرفه ترین روش های نگهداری آن.

 

6. چگونه می‌توان گوشت را با هزینه‌ای مناسب و مؤثر ذخیره کرد؟


در کار کردن در مشاغل وابسته به صنایع غذایی، مهم است که غذای خود را تا آنجا که ممکن است بتوانید به مکانی دیگر انتقال دهید. غذای هدر رفته سودآوری تجارت شما را متوقف می‌کند اما با کمک فریزر یا محفظه‌های یخچالی می‌توان محصولات را برای مدت زمان طولانی تری تازه نگه داشت. شما می‌توانید بدون نگرانی از تولید محصولات غذایی فاسد، سود خود را افزایش داده و برای مشتریان خود غذا سرو کنید.

منجمد کردن گوشت یک روش سریع و مطمئن برای حفظ محصول برای استفاده در زمان‌های آینده است. این امر به صاحبان رستوران و سرویس دهنده‌ها این امکان را می‌دهد که با اطمینان خاطر محصولات گوشتی مورد نظر خود را به صورت عمده خریداری کنند و بدین شکل در وقت و هزینه‌ی ایجاد شده در آینده صرفه جویی کنند. 

 

انبار گوشت قرمز

 

همچنین اگر می‌خواهید مواد غذایی را به صورت کاملاً دقیق تقسیم کنید و هر "وعده" را از قبل ذخیره کنید، تا زمانی که آماده‌ی سرو شوید، این یک گزینه‌ی خارق العاده است.

پس از انجماد بلاست، هر گوشت را طبق معمول یخ زدایی کنید و به این شکل، یک برش تازه برای شما باقی می‌ماند که آن را می‌توانید برای مشتریان خود سرو کنید.

 

اگر ترجیح می‌دهید غذا را منجمد نکنید، استفاده از یک محفظه‌ی یخچالی گزینه‌ی مفید دیگری برای ذخیره سازی مقادیر بیشتری ازگوشت است. ذخیره سازی فله‌ای ممکن است در یخچال‌های معمولی مشکل باشد اما با یک محفظه‌ی یخچال‌دار با قابلیت کنترل دما، می‌توانید غذای تازه را به راحتی تقسیم کرده و ذخیره کنید. این امر، گزینه‌ی هدر رفتن غذا را به حداقل می‌رساند، بنابراین به شما کمک می‌کند تا غذا را با هزینه‌ی کمتری ذخیره کنید.

 

ذخیره سازی گوشت

 

اگر هم اکنون محصولات گوشتی خود را در سردخانه‌ی بزرگ مرکزی ذخیره می‌کنید، بررسی کنید که قیمت هر پالت ذخیره سازی و قیمت هر پالت برای برودت هوا به اندازه‌ی یک سردخانه‌ی سیار مقرون به صرفه باشد.

قیمت هر پالت، با استفاده از سردخانه باید مقرون به صرفه‌تر باشد در حالی که به شما امکان می‌دهد کیفیت را حفظ کرده و هزینه‌ی حمل و نقل را به دلیل ذخیره سازی در موقعیت مکانی خود در یک سردخانه‌ی سیار کاهش دهید. این در حالی است که شما باید تأخیر در دریافت محصولات دامی خود را که گاهی اوقات در مراکز ذخیره سازی و توزیع مرکزی بزرگتر اتفاق می‌افتد، کاهش دهید.

 

آیا می‌خواهید در مورد انجماد گوشت فله‌ای و تجاری بیشتر بدانید؟ صفحه‌ی ذخیره سازی سرد سردخانه‌ی فرخ را ببینید یا با شماره‌های درج شده در سایت ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که به منظور ذخیره‌سازی محصولات و فراورده‌های گوشتی، به امکانات سردخانه‌ای مجهز به سیستم‌های نوین نیاز دارید، اینجا کلیک کنید. 

 

منبع: www.crscoldstorage.co.uk

مترجم: مونا سلیمانی

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش