لوگوی سردخانه

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه سال 1400

تعرفه نگهداری کالا 1400

 

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه با توجه به موارد مختلفی از جمله شرایط نگهداری ویژه کالا و عرف بازار، از طریق وزارت بازرگانی اعلام می شود. میزان اجاره سردخانه در شهرهای مختلف کشور و با توجه به خدمات خاصی که سردخانه ها ارائه می دهند، می تواند متفاوت باشد و سردخانه داران همزمان با تبعیت از تعرفه های وزارت بازرگانی، می توانند سرویس های ویژه خود را ارائه دهند.

با توجه به اینکه کالاهای صادراتی شرایط مختص به خود را جهت نگهداری دارند، تعرفه های آنها متفاوت می باشد.

 

 

جهت  مشاهده تعرفه سال 99 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 98 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 97 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 96 بر روی اینجا کلیک کنید 

جهت مشاهده تعرفه سال  95  بر روی اینجا کلیک کنید 

جهت مشاهده تعرفه سال  94  بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 93 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 92 بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 91  بر روی اینجا کلیک کنید 

 جهت  مشاهده تعرفه سال 90  بر روی اینجا کلیک کنید 

 

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه در سال 1400 

احتراما با عنایت به درخواست اتحادیه سراسری سردخانه داران ایران و شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر تعیین تعرفه خدمات سردخانه ای در سال 1400 و متعاقب بررسی های کارشناسی و بازدید های میدانی و بر اساس تصمیمات متعدد در بند هفتم سایر دستورات یکصد و پنجاه و دومین جلسه کار گروه تنظیم بازار ابلاغی 154738 مورخ 1400/6/27 تعرفه حق الحفاظ نگهداری کالا در سردخانه ها مطابق جدول زیر به همراه توضیحات لازم اعلام می گردد:

 

تعرفه نگهداری کالا در سردخانه
ردیفشرحنرخ مصوب 1400 ( ریال )
1پنیر و کره15,167
2گوشت لاشه ، ماهی فله ، و مرغ کارتنی17,635
3گوشت کارتنی و ماهی کارتنی16,657
4خرما ، رب و کالاهای مشابه18,684
5

کیوی ، انار ، مرکبات ، انگور، سیب درختی و کالاهای مشابه ( در جعبه پلاستیکی و باکس پالت، طبقه فلزی
و با رعایت تمامی استانداردهای لازم )

27,747
6کیوی ، انار ، مرکبات ، انگور و سیب درختی ( در جعبه پلاستیکی بدون باکس پالت فلزی )23,586
7سیب درختی در جعبه و یا باکس چوبی19,664
8موز و آناناس30,336
9تخم مرغ25,279
10سیب زمینی و پیاز17,194
11بستنی و شیرینی های تر30,336

 

توضیحات:

1-نرخ عمل آوری موز و تعرفه نگهداری کالاهایی که برای آنها نرخ تعیین نگردیده است، با توافق طرفین تعیین می گردد.

2-نرخ های مندرج در جدول فقط برای سردخانه هایی که بنا بر تشخیص اتحادیه سراسری سردخانه‌داران و سازمان های صنعت، معدن وتجارت، استانداردها و قوانین و مقررات را رعایت نموده و قراردادها را بر اساس فرمت ابلاغی اتحادیه مذکور متضمن تایید این سازمان منعقد نموده باشند قابل اعمال خواهد بود و ملاک عمل در مورد تعرفه سایر سردخانه‌ها، ۱۰% کمتر از تعرفه های مصوب می‌باشد.

3-اتحادیه مذکور مکلف است نظارت لازم را به صورت مستمر اعمال و گزارشات مربوطه را به این سازمان ارایه نماید.

4-اجرای تعرفه های اعلامی توسط این سازمان در سراسر کشور لازم الاجرا می باشد و هرگونه تصمیم گیری های محلی در استان ها برای تعرفه نگهداری کالا در سردخانه ها فاقد وجاهت قانونی می باشد.

5-نرخ قابل اعمال برای قراردادهای حجمی به ازای هر متر مکعب در هر روز مبلغ ۴۳۳۲ ریال (چهار هزار و سیصد و سی و دو ریال) تعیین می گردد.

6-تعرفه های مصوب در خصوص قراردادهای جدید پس از تاریخ ابلاغ قابلیت اجرا خواهد داشت، به جز قراردادهای قبلی که در مفاد آنها ترتیبی برای تعدیل قرارداد بر اساس نرخ های ابلاغی جدید درج گردیده باشد.

7-تمامی سردخانه‌ها مکلفند بر اساس نرخ‌های مصوب ابلاغی و در چارچوب فرمت قرارداد ابلاغی اتحادیه یاد شده نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند و با عنایت به مفاد ماده ۵ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی و مواد ۱۵ و ۶۵ قانون اصلاح قانون نظام صنفی لازم است نرخ خدمات به طور روشن و مکتوب در محل واحد به نحوی که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام و نصب گردد.

8-در مورد دوره نگهداری و محاسبات مربوط به آن, ملاک عمل مدت زمان توافق شده در قرارداد می‌باشد و زمان ورود و خروج کالا نمی تواند ملاک عمل باشد و همچنین مقدار کالای ملاک عمل، مقدار کالای وارد شده به سردخانه می‌باشد. لیکن در صورتی که مقدار تحویل شده کمتر از ۸۰% مقدار توافق شده باشد مشمول جرایم مقرر در توافق نامه مربوط خواهد شد.

9-نرخ های اعلامی فقط جهت نگهداری کالا بوده و هزینه تخلیه و بارگیری از وسیله نقلیه به سالن سردخانه وبارچینی و بالعکس و در اختیار گذاشتن سایر امکانات منجمله سالن بسته بندی و ... برای کالاها با توافق طرفین و رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب و دستورالعمل های صادره در این خصوص محاسبه و قابل اعمال می باشد.

10-هزینه هایی از قبیل باسکول و باکس پالت فلزی در تعرفه حق الحفاظ لحاظ گردیده و اخذ هرگونه وجهی تحت عناوین مذکور و مشابه آن فاقد وجاهت قانونی است.

11-عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و حق بیمه متعلقه به هرکدام از کالاها بر عهده صاحب کالا می‌باشد.

12-در استان های گرمسیر (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی) سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در صورت تشخیص و در شرایط خاص می توانند حداکثر 10% (ده‌درصد) به تعرقه های تعیین شده اضافه نمایند.

 

همانگونه که قبلا تاکید و تصریح شده است، قیمت های ابلاغی حداکثری است و ارائه خدمت با قیمت پایین تر امری شایسته و مورد تقدیر می‌باشد.

 

دریافت فایل نرخ نامه

 

 

۴
از ۵
۵۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش