لوگوی سردخانه

تاریخچه کمپرسور سردخانه در جهان و ایران

کمپرسور سردخانه فعلی حاصل بیش از ۲۸۰ سال فعالیت و همکاری  مستمر علم و صنعت کنار یکدیگر است .کمپرسورهای سردخانه- Compressor
تصمیم گرفتیم برای شناخت کمپرسور بطور کامل کل سرگذشت این صنعت را گرداوری کنیم  ودر اختیار شما عزیزان قراردهیم.

در ادامه با ما همراه باشید:

 

زمان ابتدایی - 500 سال قبل از میلاد

 

یکی از اولین شکل های تبرید خانه یخی نامیده می شد. اینها معمولاً برای ذخیره یخ در طول سال استفاده می شد ، معمولاً از دریاچه ها و رودخانه های اطراف بریده می شد. همچنین عبرانیان ، یونانیان و رومیان همچنین از برفی که در گودالهای انبار شده استفاده شده بود ، استفاده می کردند و مصری ها کاسه ها را برای شب خنک می کردند.

 

​دهه 1740 میلادی ( ۱۱۱۹ شمسی )

 

اولین شکل یخچال مصنوعی توسط ویلیام کالن ، دانشمند اسکاتلندی اختراع شد. کالن نشان داد که چگونه گرم شدن سریع مایعات به یک گاز می تواند منجر به خنک شدن شود. این اصل یخچال و فریزر است که هنوز هم باقی مانده است. کالن هرگز نظریه خود را به عملی تبدیل نکرد ، اما بسیاری از آنها الهام گرفتند تا بتوانند ایده او را تحقق بخشند.

 

 دهه 1802میلادی ( ۱۱۸۱ شمسی )

 

توماس مور ، یک تاجر آمریکایی ، یک یخدان برای خنک کردن لبنیات برای حمل و نقل ایجاد کرد. وی آن را "یك دستگاه تنفس" نامید تا آنكه در سال 1803 "یخچال" را به ثبت رساند. در اوایل دهه 1800 ، بیشتر و بیشتر آمریکایی ها به شهرها نقل مکان کردند و فاصله بین مصرف کننده و منبع غذا را گسترش دادند. نیاز به یخچال و فریزر روز به روز در حال افزایش بود.

 

 دهه  1830میلادی  ( با ۱۲۰۹ شمسی)

 

تقاضای مصرف کنندگان برای غذای تازه رو به رشد بود و منجر به تغییرات رژیم غذایی بین سالهای 1830 و جنگ داخلی آمریکا در دهه 1860 شد. اینها از رشد اقتصادی عمومی و شهرهایی که به طرز چشمگیری در حال رشد بودند ، دامن زده بودند.

 

1834 میلادی ( 1213 شمسی )

 

جکوب پرکینز مخترع آمریکایی که در آن زمان در لندن زندگی می کرد ، اولین سیستم خنک کننده بخار فشرده سازی کار جهان را ساخت و از اتر در چرخه بسته استفاده کرد. سیستم نمونه اولیه او کار می کرد و اولین قدم برای یخچال های مدرن بود ، اما از نظر تجاری موفق نشد
پرکینز به اولین اختراع چرخه تبرید فشرده سازی بخار ، اختصاص یافته در 14 اوت سال 1834 و با عنوان "دستگاه ها و وسیله تولید یخ و مایعات خنک کننده" اختصاص یافته است. این ایده توسط مخترع دیگر آمریکایی به نام الیور ایوانز به وجود آمده است که در سال 1805 این ایده را تصور کرد اما هرگز یخچال ساخته نشده است. حق ثبت اختراع در هر دو اسکاتلند  و انگلیس به طور جداگانه اعطا شد.

 

1840 میلادی ( 1219 شمسی )

 

اولین جعبه های یخی توسط نجاران ساخته شده است که به منظور بهره گیری از تحویل منظم خانوار بلوک های بزرگ یخ ساخته شده است. آنها جعبه های چوبی عایق بندی شده با قلع یا روی بودند و برای نگهداری از خنک کردن مواد غذایی از یخ های بلوک استفاده می کردند. یک تابه قطره ای آب ذوب شده را جمع می کرد - و باید روزانه خالی می شد.

 

1876 میلادی ( 1255 شمسی )

 

استاد مهندسی آلمانی کارل فون لیند فرآیند مایع سازی گاز را که بخشی از فناوری پایه تبرید شده است ، ثبت کرد. یافته های وی منجر به اختراع اولین یخچال فشرده شده آمونیاک قابل اعتماد و کارآمد شد. یخچال به سرعت یخ را در کار با مواد غذایی جابجا کرده و در بسیاری از فرآیندهای صنعتی معرفی شده است. استفاده محبوب از یخچال یخ به پایان رسیده بود ، زیرا استفاده از یخ طبیعی به دلیل آلودگی و دفع فاضلاب باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده است. این راه حل به صورت مکانیکی با تولید یخ ساخته شد و راهی برای یخچال های فریزر برقی شد.

 

1913 میلادی ( 1292 شمسی )

 

اولین یخچال برقی برای مصارف خانگی توسط آمریکایی فرد دبلیو گرگ اختراع شد و Domelre یا همان DOMestic ELectric Refrigerator نامیده شد. مدل او فلاپ بود ، اما یکی از نوآوری های او - سینی مکعب یخ - گرفت و در مدل های رقبا گنجانده شد.

 

1918 میلادی ( 1297 شمسی )

 

ویلیام سی دورانت شرکت Frigidaire را برای تولید یخچال و فریزرهای تولید انبوه بر اساس اختراع آلفرد مورنس از یخچال خودران ، با یک کمپرسور در قسمت پایین کابینت ، آغاز کرد. در همین حال ، شرکت Kelvinator اولین یخچال و فریزر را با هر نوع کنترل اتوماتیک معرفی کرد.

 

1920 میلادی ( 1299 شمسی )

 

یخچال های برقی هنوز تولید انبوه نشده بودند و عمدتاً متعلق به ثروتمندان بودند و قیمتی در حدود 1000 دلار داشتند.با شروع به کاهش هزینه ها ، بازار گسترش یافت. فروش از 200000 در سال 1926 به 1.5 میلیون در سال 1935 افزایش یافت. در اواسط دهه 1930 ، این تعداد به حدود 6 میلیون نفر رسید.

 

1922 میلادی ( 1301 شمسی )

 

مخترعان سوئدی بالتزار فون پلاتن و کارل مونترز یخچال و فریزر جذب را ارائه می دهند که توسط AB Arctic در سال 1923 به تولید انبوه رسیده است. دو سال بعد این شرکت توسط Electrolux به دست می آید.

 

1927 میلادی ( 1306 شمسی )

 

جنرال الکتریک "مانیتور بالا" را معرفی کرد که اولین یخچال و فریزر بود که شاهد کاربرد گسترده آن بود - بیش از یک میلیون دستگاه تولید شده است. مونتاژ کمپرسور که گرمای زیادی از خود ساطع می کند ، بالای کابینت قرار گرفت. این یخچال ها یا از دی اکسید گوگرد یا متیل فرمت به عنوان مبرد استفاده می کردند.

 

1930 میلادی ( 1309 شمسی )

 

در تلاش برای اثبات اینكه طراحی مونترز و فون پلاتن به طور بالقوه خطرناك است ، آلبرت انیشتین و لز سیلورد "یخچال و فریزر انیشتین" را ثبت كردند. طراحی جدید هیچ بخش متحرک نداشته و با فشار ثابت تنها با استفاده از یک منبع گرما کار می کند.

 

1940 میلادی ( 1319 شمسی )

 

فریزرهای خانگی به عنوان محفظه های جداگانه (بزرگتر از حد لازم فقط برای مکعب های یخ) به عنوان غذاهای یخ زده ، که قبلاً یک کالای لوکس بودند ، معرفی می شدند.

 

1945 میلادی ( 1324 شمسی )

 

تولید انبوه یخچال های مدرن پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. دهه 1940 یخچال و فریزر خنک کننده پایین را که امروز می شناسیم ، آورد. این ماده غذایی ذخیره سازی کارآمد را به خانه آمریکایی ها آورد و استاندارد جدیدی از ایمنی مواد غذایی را تنظیم کرد.

 

1950 میلادی ( 1329 شمسی )

 

1950 بیش از 80 درصد مزارع آمریکایی و بیش از 90 درصد خانه های شهری یخچال داشتند. فوکوس با استفاده از رنگهای جدید پاستلی مانند فیروزه ای و صورتی به طراحی تبدیل شد.در همین حال ، در انگلیس ، ریاضت اقتصادی حاکم بود و فقط 2 درصد از خانواده ها دارای یخچال بودند. در سال 1959 ، با بازگشت کشور به رونق ، این تعداد به 13 درصد رسید. زنان خانه دار گوشت را درون مش بصورت "بی خطر" در انبار ، و سبزیجات پژمرده شده روی قفسه نگهداری می کردند.

 

1960 میلادی ( 1339 شمسی )

 

با تولید انبوه یخچال و فریزرها در نوسان کامل ، Sandvik با همکاری مشتریان شروع به تولید مواد دریچه ای از کمپرسور متناسب برای برآوردن نیازهای همیشه سختگیرانه این صنعت کرد.
 

 

1970 میلادی ( 1349 شمسی )

 

تمرکز به یخچال و فریزرهای با انرژی بیشتر و از بین بردن کلرو فلوئوروکربن ها در سیستم های آب بندی شده برودتی تبدیل شده است.
این محیط در دهه 1970 و 1980 میلادی به عنوان اولویت اصلی تبدیل شد ، هنگامی که به نظر می رسید فرون تهدیدی برای لایه ازن است.

 

1980 میلادی ( 1359 شمسی )

 

اولین برنامه های برچسب زدن انرژی در بسیاری از کشورهای جهان راه اندازی شد و به مصرف کنندگان این امکان را داد تا بازده انرژی محصولاتی مانند یخچال و فریزر را با یکدیگر مقایسه کنند.

 

1990 میلادی - 2000 ( 1369 - 1379 شمسی )

 

شرکت ها شروع به استفاده از اینترنت اشیاء در لوازم خانگی کردند. ال جی اولین یخچال و فریزر متصل جهان را راه اندازی کرد و سامسونگ مدل هایی را با Wi-Fi و دوربین هایی منتشر کرد که کمک می کند تا هنگام نابودی مواد غذایی ، ردیابی شود.

 

2017 میلادی ( 1396 شمسی )

طرح های سازگار با محیط زیست بار دیگر در حال افزایش است. یک طراح روسی با استفاده از یک ژل خنک کننده که باعث تعلیق و خنک کردن مواد غذایی می شود ، یخچال آینده را با مفهوم یخچال و فریزر Zero-Energy Bio تصور می کرد.

 

۵
از ۵
۴۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

sarrd گفت:
عالی بود ممنون

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش