لوگوی سردخانه

لجستیک در صنایع غذایی: ترندهایی برای سال 2020

لجستیک سردخانه

 

بهینه ‌سازی لجستیک زنجیره تأمین توسط صنعت

تکنولوژی، درست مثل یک مجموعه از تکه های دومینو؛ نحوه مصرف کالاها توسط مردم و روش انجام تجارت را تغییر می دهد، و بنابراین، بازار را تغییر داده، و لجستیک را هم مجبور به تغییر می کند.

 

این بدان معناست که وقتی به سوپر مارکت ها و تجارت های غذایی آینده فکر می کنیم، باید به فکر تنظیم زنجیره های تأمین آن ها نیز باشیم.

 

همه چیز درباره محصول، با اطلاعات موجود به صورت آنلاین

 

در ایتالیا، پروفسور کارلو رَتی از انجمن تکنولوژی مبتکر علوم پزشکی، مفهوم دیگری را برای یک سوپر مارکت مبتنی بر تکنولوژی ایجاد کرد، که در آن ما می توانیم تمام اطلاعات مربوط به هر محصول ارگانیک را در یک صفحه نمایش قرار داده شده در مقابل مشتری، مشاهده کنیم. این صفحه نمایش، اطلاعاتی در مورد محل رشد محصول، وضعیت آن، خواص تغذیه ای و حتی ردپای کربن آن ارائه می دهد.
(توضیح مترجم: منظور از رد پای کربن، همان مقدار دی اکسید کربن تولید شده در فرآیند تولید محصول می باشد.) کوپ در نشریه میلانو در این باره می نویسد: رَتی اولین سوپر مارکت متعلق به فردا را ساخت و در دسترس عموم قرار داد.

 

اکنون، این سوپر مارکت های آینده نیازمند زنجیره تأمینی هستند که قادر به برآورده کردن تقاضا ها و انتظارات شدید مشتریان و کاربران نهایی باشد.

 

زنجیره تأمین فردا

 

در حال حاضر، بیشتر زنجیره های تأمین، برای برآورده کردن ترجیحات مصرف کنندگان دیروز طراحی شده اند: ترجیحاتی همچون کم هزینه بودن، متعارف بودن و راحتی. با این حال،  مصرف ‌کنندگان امروز، به دنبال یافتن محصولات سفارشی و محلی و سهولت در خرید سریع آن ‌ها می باشند. این امر، پایه های مدل کنونی صنعت و زنجیره تأمین آن را متزلزل کرده است. بنابراین، ما باید نقطه تمرکز لجستیک صنعت را تنظیم کنیم.

 

چگونه لجستیک، تحت تأثیر این تغییرات قرار خواهد گرفت؟

 

کارکنان متخصص در انبارها. با این پیشرفت ها، پیش بینی می شود که مراکز توزیع در بلند مدت به کارخانه هایی با کارکنان اصلح تبدیل شوند؛ که از تکنولوژی برای دستیابی به بالاترین استانداردهای کارآیی و سرعت استفاده می کنند. موقعیت های جدیدی نیز در ارتباط با این تکنولوژی ها ایجاد خواهد شد، زیرا کارگران دیگر مجبور نخواهند بود بار را به صورت دستی کنترل کنند، که این امر نرخ سوانح کاری را نیز کاهش خواهد داد.

 

مشاهده پذیری بیشتر و افزایش ایمنی مواد غذایی. حصول اطمینان از کیفیت محصولات غذایی در نظر گرفته شده برای مصرف انسان، امری حیاتی است؛ از این رو، مشاهده پذیری سرتاسری در زنجیره تأمین برای حصول اطمینان از عدم تخریب محصولات در طی فرآیند حمل و نقل، امری بسیار مهم است. بنابراین، پیشرفت در امر نظارت و مکان یابی و توانایی ردیابی مواد غذایی با استفاده از تراشه ها، بسیار ضروری است. به لطف فناوری RFID، هر محصول در زنجیره ی تأمین فردا، نهایتا یک تراشه در بر خواهد داشت. پیشرفت تکنولوژی به نقطه ای رسیده که انتظار می رود به زودی شمارش اقلام انبار به صورت خودکار درآمده و در ساعات کار انسان صرفه جویی شود.

 

مدیریت بهتر زنجیره سرد. بدون شک، مدیریت زنجیره سرد به دورنمای جدیدی رسیده است: ردیابی پیچیده و پایش دما از طریق اینترنت اشیاء(IOT). علاوه بر این، بازار زنجیره سرد، بسیار گسترده است و به دلایلی از قبیل رشد تجارت بین المللی مواد غذایی فاسدشدنی، تقاضای افزایش یافته از سوی مصرف کنندگان برای مواد غذایی مرغوب فاسدشدنی و پیشرفت های تکنولوژیکی در سردخانه و حمل و نقل سرد، این رشد همچنان ادامه دارد.

 

تحلیل و تصمیم گیری های دوراندیشانه در لحظه. این کار به برنامه ریزی دوراندیشانه در مورد هر دو عامل استراتژی و عملکرد، وابسته است. پیش بینی آینده، گام بزرگ بعدی برای اطلاعات تجاری زنجیره تأمین است؛ که بیش از هر چیزی موجب بهبود دقت پیش بینی، بهینه سازی عملکرد حمل و نقل، بهبود امر نظارت و ردیابی محصولات، و تجزیه و تحلیل بازده محصولات می شود.

 

رشد تحلیلی زنجیره تأمین در زمینه امر نظارت و ردیابی، همانند تحلیل های غیر لحظه ای پایگاه های داده، امری زمان ‌بر می باشد.

 

تکنولوژی، بنیان همه این تغییرات در شبکه مدیریت و توزیع لجستیک است. پیشرفت تکنولوژی، چالش ها و فرصت های تازه ای را برای شرکت هایی ایجاد کرده است که هم اکنون به ابزارهای راهبردی تازه ای برای بهبود رقابت و ادامه تأمین نیازهای مشتریان، دسترسی دارند.

 

منبع: Solistica

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۳ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش