لوگوی سردخانه

استفاده از تیمار ازن در ذخیره سازی خیار و گوجه فرنگی در سردخانه

میوه ها و سبزیجات غذاهای اساسی برای رژیم غذایی سالم روزانه هستند. بنابراین، حفظ کیفیت میوه‌ها و سبزیجات برای تأمین تقاضای مصرف کنندگان امری ضروری است. در نتیجه‌ی رسیدن محصولات پس از برداشت، تغییر کیفیت محصولات از جمله تغذیه و شکل ظاهری آنها رخ می‌دهد (Liu، 2014).

بیشتر محصولات باغی بلافاصله پس از برداشت مصرف نمی‌شوند. در زنجیره‌ی تأمین، کالاهای حساس به اتیلن و تولید کننده‌ی اتیلن معمولاً با هم ذخیره می شوند.

 

تیمار ازن

 

غلظت اتیلن بالا در انبار، رسیدن و پیری را تسریع می‌کند که این امر باعث از بین رفتن میوه‌ها و سبزیجات تازه بعد از برداشت آنها می‌شود (لیو ، 2014). بنابراین، برای افزایش ماندگاری سبزیجات حساس به اتیلن، از بین بردن اتیلن از انبار ضروری است (Skog and Chu، 2001).

امروزه توسعه‌ی رویکردهای جدید مورد تقاضا است و در این راستا استفاده از سردخانه یکی از رایج ترین کاربردها در فناوری پس از برداشت محصولات کشاورزی است (ژانگ و همکاران ، 2015).

 

تیمار ازن

 

ازن به طور گسترده‌ای در مدیریت پس از برداشت کالاهای باغی برای دو منظور از جمله حذف اتیلن و ضد عفونی کننده، به ویژه قبل از ذخیره سازی یا در حین ذخیره سازی استفاده می‌شود (پائولو و دیگران ، 2002) اثر ازن در افزایش ماندگاری و کاهش میکروارگانیسم‌های محصولات تازه مانند سیب، گلابی، کلم بروکلی، خیار و قارچ (Skog and Chu، 2001)، خربزه‌ی تازه توسط Nguyen و همکاران در سال 2018 گزارش شده است.

 

تیمار ازن خیار

 

خیار یکی از مهم‌ترین سبزیجاتی است که به صورت تازه یا پخته مصرف می‌شود، با این حال خیار نسبت به اتیلن حساسیت زیادی دارد (Skog and Chu، 2001). گوجه فرنگی یک محصول تولید کننده‌ی متوسط اتیلن و محصولی اقلیمی است (Watkins and Nock، 2012). در انبارهای خرده فروشی، خیار و گوجه فرنگی اغلب با کالاهای تولید کننده‌ی اتیلن ذخیره می‌شوند که باعث می‌شود به سرعت خراب شوند. بنابراین، تحقیقاتی با هدف ارزیابی اثر تیمار ازن گازی بر گوجه فرنگی و خیار در طی 16 روز ذخیره سازی در دمای 20 و 14 درجه‌ی سانتی‌گراد انجام شد.

 

 

چنانچه تمایل به خرید محصولات ضدعفونی شده با ازن و یا نگهداری محصولات خود در سردخانه‌های مجهز به سیستم ضدعفونی با گاز ازن دارید، با سایت سردخانه در ارتباط باشید.

 

منبع: www.biosysfoodeng.hu

مترجم: مونا سلیمانی

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش