لوگوی سردخانه

عواملی که باید هنگام انتخاب محل سردخانه در نظر بگیرید

انتخاب محل سردخانه - Cold Storage Location

 

عواملی که باید هنگام انتخاب محل سردخانه در نظر بگیرید

انتخاب یک مکان برای سردخانه می تواند تجربه ای گیج کننده و طاقت فرسا باشد. ممکن است سازمان شما الزامات خاصی را داشته باشد و ممکن است گذر از زبان صنفی پیچیده و تبلیغات فروش برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام محل واقعا برای تجارت شما مفید خواهد بود، ﺁسان نباشد.

در اینجا برخی از عواملی را که باید قبل از انتخاب مکان سردخانه مورد بررسی قرار دهید، آورده ایم.


 

جریان و طرح ساختمان

طرح یک سردخانه با نوع عملیاتی که در داخل ﺁن انجام خواهد شد، تشخیص داده میشود. باید در نظر داشته باشید که ساختمان های قدیمی، از به کارگیری و اجرای جریان مدرن مواد عاجز خواهند بود. فاصله ستون ها و ارتفاع سقف می تواند نوع تجهیزاتی را که می توان در یک فضای معین جای داد، محدود کند. این امر می تواند فرآیند جریان مواد خام و محصولات نهایی را مختل کند. از این رو، پیش از تصمیم گیری در مورد ساختمانی خاص به عنوان سردخانه، مهم است که بدانیم آیا طرح ما در فضای مورد نظر جای می گیرد یا خیر.


 

دسترسی به کارگران ماهر

اگر ساختمانی را در منطقه ای دور افتاده خریداری کنید، این امر ممکن است اقدامی سازگار با جیب شما و به صرفه باشد. اما از آن طرف، یافتن نیروی کار ماهر در آن منطقه خاص، دشوار است. اگر هم بخواهید یک نیروی کار آموزش پذیر یا آموزش دیده را به مکان دیگری منتقل کنید، این کار، امری گران قیمت خواهد بود. بنابراین، شما مکانی را انتخاب می‌ کنید که در آن نیروی کار کافی و مناسب، برای انجام درست عملیات ‌ها وجود داشته باشد. مکانی که به فضاهای مسکونی با تراکم بالا متصل باشد، در زمان انتقال نیروی کار، مکان مناسبی برای سردخانه شما خواهد بود. اگر در منطقه ‌ای سردخانه دارید که نیروی کار فصلی دارد، باید مطمئن شوید که این امر مانعی بر سر راه الزامات سازمان شما ایجاد نکند.

 

شدت و منطقه بندی استفاده

شما باید شدت عملیات های خود و اینکه این عملیات ها در آینده چگونه خواهند بود را در نظر بگیرید. اگر عملیات های سازمان شما مجموعه ای سبک تر را طلب می کنند، شما می توانید رویکرد کم شدت تری را برگزینید. با این وجود، در نظر گرفتن سایر عوامل، نظیر سطح سر و صدا، انتشار آلاینده ها و قابلیت دسترسی به فضای ذخیره سازی در فضای باز، نیز حائز اهمیت است. این الزامات روی مناطقی که شما در آینده قادر به هدف قرار دادن آن ها خواهید بود، تأثیر می گذارد.


 

نزدیک بودن به راه های ارتباطی اصلی

به روش های برجسته حمل و نقلی که توسط سازمان شما استفاده می شود، توجه داشته باشید. در نظر بگیرید که از میان حمل با راه آهن، هوا یا آب، کدام را ترجیح می ‌دهید. صرف نظر از نیاز شما، مکان سردخانه باید به راحتی در دسترس این روش های حمل و نقل باشد. جدای از این، نزدیکی به محل مشتریان نیز باید در نظر گرفته شود. باید در نظر داشته باشید که حدود 20٪ از کل هزینه شما مربوط به حمل و نقل کالاها است.

انتخاب محل سردخانه - Cold Storage Location


 

قابلیت های مربوط به اداره کردن کالاها

یکی دیگر از عواملی که هنگام انتخاب محل سردخانه مورد توجه قرار می گیرد، دسترسی به تجهیزات است. کاملا مشخص است که فرآیند توزیع بسیار شدید، نیاز به تجهیزات بارانداز متقاطع(Cross-Dock) دارد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که در آنجا امکانات ذخیره سازی کافی وجود داشته باشد.


 

شرکت سردخانه دارای سردخانه هایی در نقاط استراتژیک مختلف در ایران است و محل سردخانه را با دقت انتخاب می کند. انتخاب مکان سردخانه نیاز به بررسی و دقت زیادی دارد. بنابراین، مهم است که بدین منظور، همه الزامات خود را به دقت بررسی کنید.


اگر به دنبال مشاوره ساخت سردخانه هستید ، تیم سردخانه آماده همکاری با شما می باشد.

جهت مشاوره از طریق این فرم اقدام کنید!

 

مترجم: رامین حیاتی

۵
از ۵
۳۸ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش