لوگوی سردخانه

رشد صنعت زنجیره سرد، استفاده بیشتر از فوم پلی اورتان را تقویت می کند

فوم پلی اورتان

 

 

چرا بیشتر شدن کامیون های یخچال دار به معنای مصرف بیشتر فوم پلی اورتان می باشد.

 

با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای غذاهای تازه، انتظار می رود که بازار کامیون های یخچال دار در آینده نزدیک، شاهد رشدی چشمگیر باشد. افزایش در نیازمندی به کامیون های یخچال دار، که معمولا با عنوان Reefer شناخته می شوند، با رشد مداوم صنایع بیوتکنولوژی و داروسازی همراه خواهد شد.

 

بر اساس تحقیقی که توسط شرکت "ریسرچ اند مارکتز" انجام شده، ارزش بازار جهانی ردیابی و نظارت بر زنجیره سرد در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۶۳ میلیارد دلار بوده است و تخمین زده می شود که این مقدار تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰۵.۲ میلیارد دلار برسد. این به معنای یک نرخ رشد ترکیبی سالانه به میزان بیش از 11٪ در بین سال های 2017 و 2023 می باشد.
 

اقلامی که باید در کامیون های یخچال دار حمل شوند، چیزی بیش از دارو و غذا، مانند میوه و سبزیجات، گوشت، غذاهای یخ زده و محصولات لبنی می باشند. سایر اقلام، شامل محصولات تنباکو، هنرهای زیبا، عتیقه جات، مواد شیمیایی، مواد مهندسی شده و محصولات مراقبت بهداشتی شخصی می باشند. با توجه به شرایط مقرراتی، اقتصادی و کیفی؛ امروزه اقلام بیشتری نسبت به هر زمان دیگری، به حمل و نقل تحت دما و هوای کنترل شده، نیاز دارند.
 

رشد چشمگیر زیرساخت زنجیره سرد در ارتباط مستقیمی با بیشتر شدن نیاز به تعداد کامیون های یخچال دار در جاده ها می باشد. طبق مشاهدات شرکت نیلسن، پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی مواد غذایی آنلاین به تنهایی تا سال 2022 به 100 میلیارد دلار برسد. این امر محرک مهمی برای بازار کامیون های یخچال دار و بازار حمل و نقل یخچالی خواهد بود.

 

تولیدکنندگان می دانند که داشتن محموله ای که تنها قادر به حفظ یک دمای واحد باشد، ناکارآمد خواهد بود؛ چرا که محصولات باید بر اساس نیازمندی های دمایی خاص خود از یکدیگر جدا شوند. تولیدکنندگان شروع به ساخت کامیون های یخچال دار با سیستم های چند دمایی کردند تا بتوانند کارآیی فرآیند تحویل اقلام را افزایش داده و به مشتریان، انتخاب ها و پشتیبانی جغرافیایی بیشتری عرضه کنند.
 

فوم پلی‌ اورتان سخت، یکی از عناصر اساسی بدنه ‌های کامیون‌ های یخچال‌ دار می باشد و توسط تولیدکنندگان برجسته در سراسر دنیا، برای امکان‌ پذیر ساختن بهره وری حرارتی و کنترل شرایط دمایی و هوایی، به کار گرفته می شود. فوم پلی اورتان، دارای نوعی ارزش عایق گذاری عالی است که بر مواد سنتی از قبیل سلولز، پشم سنگ و فایبرگلاس برتری داشته، همچنین نسبت به عایق گذاری EPS و XPS نیز بهتر می باشد.

(توضیح مترجم: XPS نوعی فوم فشرده با ساختار سلولی بسته و EPS همان یونولیت با ساختار سلولی باز و وجود حفره در میان سلول ها می باشد.) فوم پلی اورتان همچنین مزیت های بهبود ساختاری، کاهش صدا و کنترل رطوبت را ارائه می کند.

 

یخچال

با توجه به آنچه گفته شد، بیشتر شدن کامیون های یخچال دار به معنای مصرف بیشتر فوم پلی اورتان می باشد.
 

نصب دیوارهای دو یا سه اینچی فوم پلی اورتان در کامیون ها، برای تولیدکنندگان، معمول است؛ اما برخی شروع به مهندسی و استفاده از سطوح مقطع ضخیم تر، به عنوان مثال از دیوارهای عایق چهار اینچی گرفته تا شش اینچی برای ارزش عایق بندی بهتر، کرده اند. اگرچه کامیون سنگین تر می شود، اما این افزایش وزن، نهایتا حاشیه ای بوده و در بلند مدت، با صرفه جویی در مصرف انرژی، به کناری می رود.

 

وقتی صحبت از زنجیره سرد باشد، فوم پلی اورتان فقط در کامیون های یخچال دار مورد استفاده قرار نمی گیرد. از این فوم همچنین در بسیاری از پیوندهای دیگر در زنجیره سرد استفاده می شود. از این فوم همین طور می توان در مراحل برداشت محصول گرفته تا ذخیره آن، در حین حمل و نقل و به همان اندازه در خرده فروشی، رستوران ها و خانه ها استفاده کرد.

 

تفاوتی نمی کند که نیاز به حمل و نقل غذا، دارو و یا عتیقه داشته باشیم؛ در هر صورت در آینده نزدیک، کامیون های بیشتری در بزرگراه ها پدیدار خواهند شد. با رشد صنعت زنجیره سرد و زیر ساخت آن، نیاز به کامیون های یخچال دار و فوم پلی اورتان سخت نیز افزایش خواهد یافت.

 

منبع: refrigeratedtransporter

مترجم: رامین حیاتی
 

۵
از ۵
۳۸ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش