لوگوی سردخانه

سردخانه پیش سرد کن چیست ؟

معرفی دستگاه سردخانه پیش سرد کن

 قبل از معرفی تاریخچه ساخت سردخانه پیش سرد کن را بیان می کنیم. از سال ۱۸۰۰میلادی ساخت سردخانه شروع شد و ۳۴ سال طول کشید تا اولین دستگاه ساخته شود. این کار اولین بار در فرانسه صورت گرفت و در سال ۱۸۶۰ در آمریکا از این دستگاه مصنوعی استفاده شد.

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که دستگاه سردخانه پیش سرد کن چیست؟ برای پاسخ باید گفت به فضایی بسته  گفته می شود که در آنجا رطوبت و دما کنترل می شود. در این دستگاه از محصولات غذایی،  لبنیات،  میوه،  مرغ و ماهی در جهت انجماد و نگهداری استفاده می شود. همینطور تجهیزات پزشکی،  شیمیایی و دارویی در سردخانه نگهداری می شوند.‌ منظور از سردخانه پیش سرد کن سریع مواد غذایی این است که تمام مواد غذایی از جمله لبنیات،  پروتئین و غیره در آنجا نگهداری می شوند. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت سردخانه پیش سرد کن و سردخانه چیست؟  کاربرد سردخانه پیش سرد کن در صنایع غذایی بیشتر برای افزایش عمر مواد غذایی و نگهداری طولانی مدت از مواد پروتئینی و غیره استفاده می شود. اما سردخانه برای منجمد کردن مواد غذایی در صنایع غذایی می باشد.

کاربرد دستگاه سردخانه پیش سرد کن به این صورت است که تمام محصولات در آنجا نگهداری می شوند بدون اینکه کیفیت آن‌ها کم شود و در حقیقت برای نگهداری دارو و مواد غذایی استفاده می شوند. انواع سردخانه پیش سرد کن شامل  سردخانه کوچک، سردخانه متحرک،  سردخانه کانتینری،  سردخانه صنعتی و سردخانه کنترل اتمسفر ca می باشد. از سردخانه کانتینری برای نگهداری مواد غذایی در کشتی ها و سکوهای نفتی استفاده می شود. همچنین سردخانه های کانتینری در رستوران ها و هایپر مارکت ها نیز کاربرد دارند. از سردخانه متحرک معمولاً برای توزیع و ارسال مواد غذایی به شهرهای مختلف استفاده می شود. از سردخانه کوچک برای نگهداری داروها،  مواد غذایی،  لبنیات و پروتئینی استفاده می شود. سردخانه صنعتی به سردخانه های بسیار بزرگ با مساحت زیاد گفته می شود. سردخانه هایی که ظرفیت بارگیری شان کمتر از ۵ هزار تن است به صورت یک طبقه ساخته می شوند. سردخانه هایی که ظرفیت آنها بیشتر از پنج هزار تن باشد باید چند طبقه ساخت. کاربرد سردخانه پیش سرد کن در داروسازی به این صورت است که از داروها و مواد شیمیایی می توان به مدت طولانی از آنها نگهداری کرد. 

 

پیش سردکن کوچک

 

اجزای دستگاه سردخانه پیش سرد کن

تجهیزات مورد استفاده در دستگاه سردخانه پیش سرد کن کشتارگاه شامل کمپرسور،  کندانسور، اوپراتور، ریل و قلاب برای نگه داشتن گوشت است.  موتور سردخانه پیش سرد کن در قسمت اصلی سرد خانه قرار دارد که بخش عمده‌ای از تجهیزات سرمازا در آنجا نصب شده است. کمپرسور سردخانه پیش سرد کن یکی از مهمترین بخش های سردخانه محسوب می شود.  وظیفه این کمپرسورها فشرده کردن گاز است. با فشرده شدن، دمای گاز تا حدی زیاد می شود.  کار اوپراتور سردخانه پیش سرد کن خنک کردن اتاق سردخانه است. طراحی سردخانه پیش سرد کن به گونه ای است که باید رطوبت و دمای مناسب داشته باشد ‌و همین طور عناصر استاندارد ساختمان مانند دیوار،  سقف و غیره را باید برای طراحی آن در نظر گرفت.

مزایا و معایب دستگاه سردخانه پیش سرد کن

مزایای سردخانه پیش سرد کن عبارتند از: 

  • سهولت در نگهداری مواد غذایی
  • مناسب در تمام شرایط آب و هوایی  صرفه جویی در هزینه زیرسازی و اسکلت ساختمان
  • داشتن عایق حرارتی،  رطوبتی و صوتی
  • مقاومت بالا در برابر زلزله

یکی از مهمترین معایب سردخانه پیش سرد کن سمی بودن گاز آمونیاکی می باشد که در درون محفظه دستگاه وجود دارد.

 

راه اندازی و استفاده از پیش سرد کن صنعتی

دستگاه سردخانه پیش سرد کن صنعتی در دو نوع قابل راه اندازی می‌باشند: زیر صفر و بالا صفر. برای  نصب سردخانه پیش سرد کن می توانید از سایت سردخانه استفاده کنید.  ابعاد سردخانه پیش سرد کن بستگی به فضای مورد نیاز دارد. یعنی برای سردخانه ۵۰۰ تنی که مخصوص تره بار است ۳۰۰ متر با ارتفاع ۹ متر باشد. برای سردخانه ۱۰۰۰ تنی باید ۶۰۰ متر مربع با ارتفاع ۹ متر باشد.  محاسبات سردخانه پیش سرد کن با توجه به شرایط اقلیمی یکی از مهمترین مسائل در طراحی این دستگاه ها می باشد. 

دما سردخانه پیش سرد کن بستگی به نگهداری نوع محصولات دارد. یعنی دما برای هر محصول مانند پروتئین،  لبنیات،  مواد شیمیایی و دارویی متفاوت است. دمای سردخانه پیش سرد کن گوشت با سایر مواد غذایی متفاوت است و باید سریع تر منجمد شود. تنظیم رطوبت سردخانه پیش سرد کن بسیار حساس است.  همین طور میزان رطوبت در سردخانه بستگی به نوع محصول و شرایط نگهداری آن ها دارد.

سردخانه پیش سردکن

 

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش