لوگوی سردخانه

ازن ژنراتور

مناسب برای سردخانه ها ، نگهداری میوه و مواد غذایی

ازن ژنراتور یا دستگاه اوزون ساز، در حقیقت یکی از تجهیزات پرکاربرد است که در ظرفیتهای گوناگون خاگی و صنعتی، به منظور گنزدایی و تصفیه آب، فاضلاب و پاکسازی هوا از آلاینده‌های مضر محیطی، از بین بردن بوهای ناخوشایند در محیط و همچنین ضدعفونی اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ازن ژنراتورها در ابعاد و اندازه‌های مختلف در دسترس بوده و برای کاربردهای مختلفی (دستگاه اوزن ساز تصفیه آب و استخرها، ازن ژنراتور مرغداری‌ و دامداری‌ها، صنایع غذایی، کارخانه های تولید و بسته بندی آب معدنی و …) مورد بهره قرار میگیرند.
​​​​​​​دستگاه ازن ژنراتور به وسیله‌ی تزریق مقدار مشخصی از گاز ازون، عملیاتهای پاکسازی و ضدعفونی نمودن آب، لوازم، هوای محیط و … را انجام میدهد.
سوالات مهمی که ما در ادامه به آنها پاسخ داده ایم عبارتند از:


  • چرا این تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند و نحوه عملکرد اوزون سازها چگونه است؟
  • این دستگاه‌ها چه مزایای جذاب دیگری دارند؟! و البته اینکه قیمت ازن ژنراتور تابع چه پارامترهایی می‌باشد؟

برای پاسخ دقیق و تخصصی در رابطه با این سوالها، با ما همراه باشید.

مناسب برای سردخانه ها ، نگهداری میوه و مواد غذایی

همانطور که عنوان شد ازن ژنراتور یا دستگاه ازن ساز از جمله تجهیزاتی است که از آن برای تولید گاز ازن به منظور پاکسازی هوا و نابود نمودن انواع بوی نامطبوع در فضا و همچنین برای ضدعفونی سازی آب آشامیدنی و استخرها بهره گرفته میشود.

در حقیقت لزوم استفاده از دستگاه اوزون ساز بدین خاطر است که ازن از جمله گازهای ناپایدار به شمار رفته و به واسطه تشکیل شدن آن از سه اتم اکسیژن، دارای خاصیت اکسیداسیون ویژه‌ای می‌باشد. همین عامل موجب میشود که از این گاز ناپایدار در راستای ضدعفونی و به منظور نابودسازی انواع قارچ، باکتری و ویروس استفاده می شود. در واقع در رابطه با گاز ازن بایستی بدانید که:

  • ​​​​​​​ازن به صورت طبیعی، توسط اشعه‌ فرابنفش و در هنگام رعد و برق تولید میگردد.
  • همچنین اوزون را میتوان بوسیله‌ی واکنش پرتوشیمیایی، الکترولیز واکنش فتوشیمیایی و تخلیه الکتریکی تولید نمود.
  • این گازها به این دلیل که ناپایدار هستند، امکان ذخیره سازی نداشته و از این رو، بلافاصله بایستی مورد مصرف قرار گیرند.
برای سفارش تماس بگیرید
همین الان سفارش دهید

پیشینه استفاده از دستگاه اوزون ساز

به مانند هر اختراع دیگری، در روزهای ابتدایی، تولید و خرید دستگاه اوزون ساز با استقبال چندان خاصی رو به رو نشد. گرچه که قیمت ازن ژنراتور نیز با اعداد غیرمعقولی ارائه نشد؛ اما باز هم به دلیل عدم گسترش کافی و وافی صنعت، این تجهیزات مورد توجه خاصی قرار نگرفت.
البته ذکر این پیشینه ضروریست که از «اوزون» در ابتدا برای گندزدایی و تصفیه آب شرب در سال 1893 در هلند استفاده شد و سپس در یک تصفیه خانه شهری شهر صنعتی نیس فرانسه (سال 1906) به منظور گند زدایی و ضعفونی آب و محیط بهره گرفته شد.


همچنین باید گفت که در ادامه به صورت تقریبی بیش از 3500 شهر جهان (بلکه بیشتر) از این گاز ناپایدار و دستگاه ازن ساز در صنایع و موارد مورد نیاز خود، به خصوص گندزدایی آب های آشامیدنی استفاده نموده‌اند. البته پیشتر نیز عنوان شد که ازن نوعی اکسید کننده قوی و گندزدای قدرتمند شناخته شده است و از این گاز به منظور ضد عفونی نمودن آب و پساب خروجی تمیز و باکیفیت در صنایع مختلف نیز استفاده میگردد.

از بین بردن دود و بو

رسوب‌دهنده‌های الکترواستاتیک از برق با ولتاژ بالا برای حذف دود استفاده می‌کنند و در مرحله نهایی، دود را با ازن UV تصفیه می‌کنند تا بو را از بین ببرد.

تخلیه هوای پاک

استفاده از فیلتراسیون الکترواستاتیک و ازن UV در پاک کننده های هوای الکترواستاتیک تجاری ما باعث تخلیه دود و بو بدون اگزوز می شود.

ازن UV

ازن UV با اکسید کردن بوها و چربی ها و در نهایت تبدیل ترکیبات چربی به ذرات ریز عمل می کند.

تجمع روغن و گریس

الکترواستاتیک با ازن UV باعث کاهش تجمع روغن و گریس در مجرای اگزوز آشپزخانه می شود و بنابراین خطر آتش سوزی را از بین می برد.

مزایای دستگاه اوزون ساز

دستگاه ازن ژنراتور در مقایسه با سایر روش های گندزدایی و ضدعفونی دارای خاصیتهای بسیار ویژه‌ای میباشد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پیشگیری از سرایت و انتقال بیماریهای مختلف پوستی و درونی به انسانها
  • اوزون سازها اثرگذاری ویژه‌ای را بر روی انواع  میکرو ارگانیسمها همچون باکتری‌ها ، قارچها و ویروس ها دارند (در رابطه با ویروس ها 600 الی 1000 برابر سریعتر از کلر و در رابطه با باکتری ها تا 3125 برابر قدرتمندترو سریعتر از کلر عمل می‌نماید).
  • افزایش اکسیژن محیط و فضای استخرها و فراهم شدن شفافیت قابل توجه آب
  • ازن ساز در مقایسه با روش کلرزنی، دارای قابلیت ضدعفونی سازی ویژه‌ای بوده و در این روش، تغییر طعم، رنگ و بوی آب اتفاق نمی‌افتد (برخلاف روشهای دیگر که تا حدودی در این زمینه ضعیف عمل میکنند!).
  • استفاده از این دستگاه‌ها کاهش میزان بهره گیری از مواد شیمیایی و سمی را به همراه دارد؛ در نتیجه استفاده از دستگاه های اوزون ساز (و عدم مصرف مواد خورنده ای مانند: جوش شیرین یا کلر)، هزینه تعمیرات استخر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت؛ چرا که برخلاف مواد مانند کلر، گازهای اوزون هیچگونه زنگ زدگی، خوردگی و آسیب به سطوح و دیواره های استخر وارد نمیکنند.
  • سرعت ویژه در پروسه ازناسیون (اثر گذاری در بازه زمانی 10 الی 30 دقیقه)
  • صرفه جویی در مصرف آب به دلیل گند زدایی ویژه آب.

مهمترین دلیل استفاده از ازن ساز

مهمترین دلیل رو آوردن مردم در اکثر کشورهای جهان به استفاده از ازن ساز در ضدعفونی مواد غذایی در زیر بصورت خلاصه توضیح داده شده است.

تحقیقات نشان می دهد که آفت کشها یکی از عوامل موثر در بروز بیماری ها از قبیل سرطان و اختلالات روانی هستند که به شدت برای اطفال و سالخوردگان مضر هستند. در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و ژاپن از گاز ازن جهت ضد عفونی کردن مواد غذایی استفاده می شود که مزایای زیر را داراست:

  • موثرترین روش برای از بین بردن میکروبها و باکتریهایی از قبیل سالمونلا
  • موثرترین روش برای ازبین بردن مواد شیمیایی حاصل از آفت کشها و افزودنیهای شیمیایی ( آفت کشها شامل مواد مواد مرکب معدنی مضر هستند که از طریق گاز ازن به مواد غیر سمی و بی ضرر تبدیل می گردند و همچنین گاز ازن به راحتی و به طور کامل این مواد را از روی سطح میوه و سایر مواد غذایی از بین می برد.)
  • بسیاری از میکروبها و باکتری ها در برابر مواد ضد عفونی کننده مانند گاز کلر مقاوم هستند ولی قدرت مقابله در برابر گاز ازن را ندارند زیرا گاز ازن از طریق تخریب دیواره سلولی این میکروارگانیزمها را به طور کامل نابود می کند.
  • گاز ازن کاملآ طبیعی و ایمن است و هیچگونه باقیمانده شیمیایی برجا نمی گذارد.
  • طعم و بوی طبیعی مواد غذایی را حفظ می نمایید و به سلولهای سالم صدمه نمی زند.
  • استفاده از دستگاه مولد ازن یا ازن ژنراتور ساده می باشد.
  • ازن طراوت و تازگی مواد غذایی را حفظ می نماید.

استفاده از ازن زن ها در مقیاس کوچک کاملا مقرون به صرفه است.

مزیت ازن در ضدعفونی آب

ضدعفونی آب با استفاده از ازن در مقایسه با روشهای قدیمی، مانند کلر و ضدعفونی کننده UV، دارای مزایای بسیاری است. ازن در غیر فعال کردن ویروس ها و باکتری ها موثرتر از سایر روش های ضد عفونی است.  درحالیکه بیشترین تاثیر را در مدت زمان کمتر ( زمان تماس کوتاه ) دارد و در این مدت کوتاه هیچ گونه ماده شیمیایی مضر برجای نمی گذارد.
با توجه به پتانسیل بالای اکسیداسیون، ازن به طور موثر باعث تخریب میکروب ها و ویروس ها می شود و موجب پراکندگی غشاء سلولی و تجزیه مولکول های موجود در برخی ساختارها  مانند باکتری ها می شود. همچنین ازن می تواند برای اکسیداسیون هیدروکربن های دو لایه لیپید سلولی برای کشتن میکروب های آلوده استفاده شود.
اساسا هیچ گونه مانعی برای استفاده از این گاز در تصفیه آب وجود ندارد زیرا به صورت طبیعی تجزیه و به اکسیژن تبدیل می شود. ضد عفونی کردن با ازن همچنین مانع از رشد مجدد میکرو ارگانیسم ها می شود، با توجه به اینکه روش های دیگر در فرآیند ضد عفونی موفق به کاهش ذرات در جریان فاضلاب شده اند. همانطور که قبلا اشاره کردیم ازن در محل تولید می شود و نیازی به حمل و نقل نیست، بنابراین مسائل ایمنی و زیست محیطی مربوط به مواد شیمیایی از بین می رود. بنابراین استفاده از دستگاه های ازن ژنراتور بسیار مؤثر خواهد بود.

دستگاه ازن مرغداری

امروزه در صنعت مرغداری استفاده از دستگاه ازن ساز مرغداری برای ضدعفونی آب و هوای مرغداری ها استفاده می شود. تولید کننده ازن یک ضد عفونی کننده هوشمند است و بسته به موارد استعمال، کاربردهای بسیاری در ضدعفونی هوا، آب، محیط (دیوارها، کف زمین، سطوح) لباسهای کار، اجسام و لوازم مختلف و حتی اشخاص را داراست.

صنعت مرغداری به عنوان یکی از صنایع مهم و قابل رشد در ایران می باشد که استفاده از تکنولوژی های جدید در این صنعت به منظور بهبود و رشد طیور را بیش از پیش الزامی می سازد.

فضای مرغداری‌ها همواره تحت تاثیر مواد شیمیایی ناشی از فضولات طیور قرار دارد. موادی مانند گاز آمونیاک، اسید سولفوریک، اسید کربنیک، گاز متان و… موجب آلودگی شدید هوا و محیط های پرورش طیور می شود. ازن ژنراتور مرغداری به سادگی قادر است همه این مواد آلی را اکسیده نموده و بوهای مضر را ازبین ببرد که برای سلامتی طیور مفید خواهد بود.درچنین وضعیتی هضم کامل تر و جذب مواد غذایی بهتر صورت می گیرد بنابراین ازن زن مرغداری باعث افزایش قابل ملاحظه تبدیل خوراک طیور به گوشت و تخم مرغ در نتیجه سودآوری بیشتر برای صنعتگران می شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش