لوگو سردخانه دات کام شرکت سردخانه فرخ آسیا

افزایش تقاضای ساخت سردخانه

  • افزایش تقاضای ساخت سردخانه به دلیل این است که در مراکز اصلی شهری، خرده فروشان برای پردازش سفارشات، جهت تحویل نهایی، به انبارها و سردخانه های کوچک تر و چند طبقه نیاز دارند. این مورد در ابر شهر های پرجمعیت منطقی تر و مهم تر به نظر می رسد.

    سردخانه های مناطق شهری با مراکز حومه شهر و روستایی فرق می کنند و غالبا بازمانده یا بازسازی شده تأسیسات قدیمی هستند، اما تعداد کمی از تأسیسات جدید نیز در مناطق شهری در حال ظهور می باشند. جهش تجارت الکترونیکی، تأسیسات سردخانه ای را به مراکز لجستیک نسل آینده تبدیل کرده و روش طراحی و ساخت این تأسیسات را به طور اساسی تغییر داده است و باعث افزایش تقاضای ساخت سردخانه شده است.

    افزایش تقاضای ساخت سردخانه

     از مهم ترین تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    محوطه ها بزرگ تر شده اند

    ایجاد یک جریان گردش اجناس با کارایی بالا، از محوطه پارکینگ  شروع می شود. حس احتیاج به پارکینگ تریلر و ورود و خروج سریع، باعث تغییر روش طراحی محوطه های سردخانه و افزایش تقاضای ساخت سردخانه شده است.

    افزایش تقاضای ساخت سردخانه

    سیستم ها به روز رسانی شده اند

    در حالی که بسیاری از ناظران صنعت، پیش بینی کرده بودند که اتوماسیون، نیاز به نیروی کار در سردخانه ها را کاهش خواهد دهد، بسیاری از شرکت ها در حال تجربه کردن عکس این مسئله هستند.

    افزایش تقاضای ساخت سردخانه

    داشتن امکانات 

    خرده فروشان تجارت الکترونیک، برای استخدام کارگران جهت کمک به بسته بندی، مرتب سازی و ارسال بسته ها در سردخانه ها و مراکز مبادلات، دست و پا می زنند. تأسیسات راحت و مجهز، به جذب و حفظ کارگران کمک می کند.

    این بدین معنی است که مالکان این تأسیسات، خواستار امکانات رفاهی از قبیل آشپزخانه های کامل با پیشخوان های گرانیت، دستگاه های خودکار فروش خوراکی های تازه، و مناطق استراحت گاهی با فضایی برای تلویزیون های صفحه تخت، میزهای پینگ پنگ و فضاهای ناهارخوری هستند. حتی در مناطقی با آب و هوای معتدل، امکانات استراحت در فضای باز برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

    نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر

    مواد فاسد شدنی، نیاز به رسیدگی ویژه دارند. مشکل اصلی در تحویل غذا به خانه ها، حفظ زنجیره تأمین سرد از فریزر به مرکز توزیع و از آنجا تا جلوی درب خانه شما است. بر اساس داده های معتبر، رشد در فروش آنلاین خوار و بار و تحویل بسته های خوراکی، افزایش تقاضای ساخت سردخانه را تا 330 هزار متر مربع فضای ذخیره سازی سرد در عرض سال های آینده را در بر خواهد داشت.

    افزودن ظرفیت های سردخانه ای به پروژه های انبار، به دلیل ماهیت تخصصی و طبیعت ویژه منبع محور ذخیره سازی سرد، به زمان و دانش بیشتری از طرف پیمانکار نیاز دارد.

    پوسته ها قوی تر و قدرتمندتر شده اند

    تأسیسات انبار بزرگ، نیازمند پاکت ها و زیرساخت های قوی برای نگهداری و اداره ماشین ﺁلات بزرگ، قفسه ها و میان اشکوب هایی (طبقات میانی) که به آن ها مجهز هستند، می باشد و شرکت های ساختمانی، زمین ها، دیوارها و سقف ها را برای جای دادن اقلام، در درون خود تقویت می کنند.

    در سال های گذشته، طراحی انبار، خواستار کف های فوق تخت بود که برای جلوگیری از چپ شدن لیفتراک هایی که پالت ها را از ارتفاع 15 متری قفسه ها بیرون می کشند، لازم است.

    کف های فوق مسطح چندان لازم نیستند، اما ضخامت و استحکام، بسیار مهم است و افزودن15 تا 20 سانت ورقه تقویت شده به کف، استاندارد است.

    به تجربه نیاز است.

    بهسازی‌ های پیشرفته، زمان ‌های تحویل سریع و محوطه‌ ها و سازه‌ های بسیار وسیع، نیاز به سطح تخصص ویژه‌ ای دارد.

    ساخت مراکز توزیع پیچیده نیازمند زمان بندی دقیق است. صاحبان این تأسیسات نیاز دارند که روند کار به دقت برنامه ریزی شود تا بخش های حیاتی و کارکردی مهم تأسیسات ـ مانند برق ، لوله کشی و HVAC ـ بتواند در ابتدا تحویل داده شود.

    (توضیح مترجم: HVAC یا Heating, ventilation, and air conditioning همان گرمایش، جریان هوا و تهویه مطبوع می باشد.)

    درصورت نیاز به مشاوره در زمینه ساخت سردخانه با ما تماس بگیرید.

  • مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *