لوگوی سردخانه

چگونه تکنولوژی تشخیص رادیویی (RFID) موجب ارتقای سردخانه داری می شود

در صنعت سردخانه داری، هر چیزی که سازمان دهی و مدیریت موجودی شما را تسهیل کند، یک مزیت بزرگ است. تدبیر کارها از دوران قلم و کاغذ، بهبود زیادی پیدا کرده است، اما حفظ یک تصویر دقیق و به روز از کل عملکرد شما، هنوز هم می تواند یک چالش باشد (به یاد داشته باشید، هزاران متر مربع انبارِ نیازمند مراقبت دارید.) خوشبختانه در این زمینه، فناوری RFID (تشخیص رادیویی) وارد صحنه شده است. RFID با قدرت خود در کاهش خطای انسانی و ساده تر کردن عملیات انبار، به یکی از مهمترین ابزارهای موجود در جعبه ابزار مدیر زنجیره تأمین، تبدیل شده است.

 

rfid

 

RFID چیست؟

RFID مخفف شناسایی فرکانس رادیویی (radio frequency identification) است. که ما برای سهولت کار از آن با عنوان تکنولوژی تشخیص رادیویی یاد می کنیم. RFID نوعی فناوری بی سیم است که از فرکانس رادیویی پهنه های الکترومغناطیسی برای انتقال داده استفاده می کند. امروزه، فناوری RFID در صنایع متنوعی یافت می شود و برای نظارت بر همه چیز از حیوان خانگی گرفته تا گذرنامه شما استفاده می شود. جای تعجب نیست که فناوری RFID با قابلیت ردیابی و شناسایی بلادرنگ، به ابزاری ارزشمند برای مدیریت سردخانه و کنترل موجودی نیز تبدیل شده است.

 

نحوه کار

یک محموله وارد می شود. برچسب RFID (یا تراشه) به آیتم های موجود در آن محموله (یا جعبه های انفرادی یا کل پالت) متصل است. هر برچسب، از حافظه ای داخلی برای ذخیره اطلاعات بهره می برد که این برچسب می تواند همزمان با حرکت در طی مراحل مختلف در سردخانه تغییر یابد. برچسب RFID با استفاده از یک سیگنال الکترومغناطیسی، آن اطلاعات را به یک پایگاه داده مرکزی منتقل می کند که یک سیستم مدیریت انبار می تواند آن داده ها را تجزیه و تحلیل کند.

rfid

 

چرا از بارکد استفاده نکنیم؟

بر خلاف بارکد ها، برچسب های RFID به خواننده ای که در همان "خط دید" باشد، نیاز ندارند. این نه تنها نیاز به شخصی را برای اسکن دستی هر جعبه از بین می برد، بلکه همچنین بدین معنی است که یک آیتم، حتی اگر در پشت کالاهای دیگر مخفی شود، می تواند اسکن و فهرست بندی شود.

 

مزایا

  • دقت: از آنجا که برچسب های RFID داده ها را "به طور مستقل" انتقال می دهند، خطای انسانی تا حد زیادی از فرآیند سردخانه داری حذف می شود.
  • فوریت: نرم افزار مدیریت انبار در لحظه بروز می شود، به این معنی که می دانیم کالای مورد نظر ما، از زمان ورود به انبار در کجا قرار دارد، کی انبار را ترک می کند و در هر لحظه مابین این دو اتفاق، کجا بوده است.
  • بهره وری: فناوری RFID بهره وری را از دو طریق افزایش می دهد،

با اتوماسیون فرایندهایی که در گذشته و هنوز از دخالت انسان بهره می برند. به عنوان مثال، آیتم های دارای برچسب RFID می توانند با نرم افزار سردخانه ارتباط برقرار کرده و به طور خودکار ورود و خروج خود از سردخانه را مستند کنند

و برای خدماتی که نیاز به دخالت انسان دارند، مانند انتخاب و بسته بندی کالاها. کارمندان ساعت های بی شماری را با استفاده از RFIDخوان ها صرفه جویی می کنند تا بلافاصله مکان دقیق هر آیتم را تعیین کنند.

 

به طور کلی، ادغام فناوری RFID با سیستم های پیشرفته مدیریت سردخانه، باعث کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش سرعت و دقتی می شود که می توانیم همه روزه به مشتریان خود قول دهیم.

 

مترجم : رامین حیاتی

منبع : cwi-logistics

 

۵
از ۵
۳۷ مشارکت کننده
تماس با ما

با ما تماس گرفته و از مشاوران ما کمک بخواهید.

۰۲۶۳۲۷۷۵۴2۴

همه روزه ساعت 8 الی 16:30

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش